Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Akademik metin okuyabilir ve yazabilirler. 2) Akademik metindeki bilgileri analiz edebilir ve kullanabilirler. 3) Kütüphane katalogları ve veri tabanlarını kullanarak metin aratabilirler. 4) Akademik metinlerden edinilen bilgi doğrultusunda akademik verimlerini artırabilirler. 5) APA stiline göre akademik yazı ve laboratuvar raporu yazabilirler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu dersin amacı, öğrencilerin genel olarak akademik özel olarak ise psikolojik metinleri okuma ve yazma becerisini geliştirmektir. Bu derste öğrencilerin akademik metinlerdeki ana düşünceleri bulabilmeyi, bu düşünceleri analiz etmeyi ve sentezlemeyi öğrenmesi beklenmektedir. Dolayısıyla, bu derste tarama ve not alma becerilerinin yanı sıra, öğrencilerin farklı okuma materyalleri ve amaçları, makale ve kitapların nasıl okunacağı, akademik metinler üzerinde nasıl eleştirel ve yansıtmacı bir bakış açısı geliştirebileceği hakkında bilgi sahibi olmaları hedeflenmektedir. Ders kapsamında öğrencilerin, Amerikan Psikoloji Birliği?nin (APA) öngördüğü formatta akademik psikoloji yazıları yazmayı sınıf içi tartışma ve anlatımın yanı sıra ders içinde ve dersler arasında yapılan uygulamalar ve alınan geribildirimler aracılığıyla öğrenmeleri beklenir. Ayrıca, öğrencilerin akademik psikoloji yazılarına ek olarak akademik yazımın dışında kalan psikoloji yazılarını da (broşür, poster, blog, dergi yazısı vb.) uygun format ve dilde yazma becerisi kazanmaları hedeflenmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Giriş
2. Hafta
Akademik Metin Türleri
3. Hafta
Veri Tabanları ve Kütüphane Katalogları
4. Hafta
APA Stili ve Atıf Temelleri
5. Hafta
Yayınlar ve Araştırma Etiği
6. Hafta
Akademik Metin Seçimi
7. Hafta
Not Alma Becerileri ve Hızlı Okuma Yöntemleri
8. Hafta
Alıntı Becerileri
9. Hafta
Laboratuvar Raporunda Giriş: Kurama Dayalı Hipotez Geliştirme, Geçmiş Araştırmaların Değerlendirilmesi, Hipotez Mantığı
10. Hafta
Laboratuvar Raporu Yöntem ve Bulgular: Katılımcılar, Materyaller, Yöntem, SPSS?te veri analizi ve bulguların yazımı
11. Hafta
Laboratuvar Raporu Tartışma, Özet ve Kaynakça: Mevcut ve Geçmiş Bulguların Karşılaştırılması, Bulguların Kuramsal Açıklaması, Sınırlılıklar, Gelecek Çalışmalar
12. Hafta
Akademik yazı: Konuya Giriş, metin geliştirme.
13. Hafta
Akademik yazı: Sonuç
14. Hafta
Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Burns, T. ve Sinfield, S. (2012). Essential study skills: the complete guide to success at university. London: Sage Publications. Eldoğan, D., Korkmaz, L., Yeniçeri, Z. ve Kökdemir, D. (2017). Akademik yazım kuralları kitapçığı (5. baskı). Ankara: Başkent Üniversitesi Geliştirme Vakfı İktisadi İşletmesi. Hatala, M. (2017). Learn APA style: Writing in psychology and the social sciences. Greentop MO: Greentop Academic Press.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
15
Ödev
1
60
Toplam(%)
75
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
75
Finalin Başarıya Oranı(%)
25
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
4
56
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
20
20
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
1
30
30
Toplam İş Yükü
150
Toplam İş Yükü / 30
5
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ