DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 3 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Neslihan Durutürk
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Halk sağlığı ile ilgili temel bilgiler edinebilme. 2) Halk sağlığında fizyoterapistin rolünü tanıyabilme. 3) Halk sağlığında koruyucu fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda bilgi edinebilme.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Dersin içeriğinde , halk sağlığının tanımı, sağlığı etkileyen faktörler , sağlık eğitimi ve iletişimi, sağlığın geliştirilmesi için gerekli yaklaşım modelleri ve fizyoterapi alanına uygulanabilirliği, iş sağlığı, çevre sağlığı, sağlık yönetimi ve fizyoterapistlerin rolü, fizyoterapide en sık karşılaşılan sağlık sorunlarında halkın eğitimi ve bilinçlendirilmesi için gerekli yaklaşımlar, enfeksiyon ve ilk yardım gibi konular yer almaktadır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Halk Sağlığına Giriş | 2. Hafta | Sağlık kavramı | 3. Hafta | Sağlığı etkileyen faktörler | 4. Hafta | Sağlığın değerlendirilmesi | 5. Hafta | Sağlığın geliştirilmesinde gerekli yaklaşım modelleri | 6. Hafta | Ara sınav | 7. Hafta | Toplum temelli rehabilitasyon | 8. Hafta | Fizyoterapide Uluslararası Sınıflandırma Sistemi | 9. Hafta | İş, okul ve çevre sağlığı | 10. Hafta | Sağlık yönetiminde oluşturulmasında fizyoterapistlerin rolü | 11. Hafta | Koruyucu fizyoterapi ve rehabilitasyon | 12. Hafta | Fizyoterapide en sık karşılaşılan sağlık sorunlarında halkın eğitimi grup seminerleri | 13. Hafta | Fizyoterapide en sık karşılaşılan sağlık sorunlarında halkın eğitimi grup seminerleri | 14. Hafta | Fizyoterapide en sık karşılaşılan sağlık sorunlarında halkın eğitimi grup seminerleri |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | 1- J. Naido, J. Wills ( eds) ( 1994 ) " Health Promotion Foundation for Practice " W.B Saunders Company London . 2- Barton M., Ç. Güler ( 1997 ) " Halk Sağlığı Temel Bilgiler " Grafiker Ofset Ankara. 3- Tümerdem Y.( 1992 ) " Halk Sağlığı I. ve II. Cilt ( Toplum Hekimliği ) " İ.Ü Basımevi ve Film Merkezi İstanbul
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Sunum,Örnek Olay İncelemesi,Eğitim-Uygulama |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 35 | Devam | 1 | 5 | Diğer | 1 | 10 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 12 | 12 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 15 | 15 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | | | | Sunum (Hazırlık dahil) | 1 | 5 | 5 | Proje | | | | Makale İnceleme | | | | Toplam İş Yükü | | | 90 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 3 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 3 |
|
DİL | |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |