DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 3 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Neslihan Durutürk
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Kanıta dayalı uygulamaları tanımlayabilme 2) Klinik soru oluşturabilme. 3) Kanıtları araştırabilme, değerlendirerek karara varabilme 4) En iyi kanıt düzeyine sahip araştırmaları belirleyebilme . 5) Kanıt düzeyi yüksek araştırma sonuçlarını rehabilitasyon alanında kullanabilme.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Epidemiyoloji, biyoistatistik ve araştırma teknikleri |
DERS TANIMI | Farklı klinik tanısı olan olgularda, interaktif grup çalışmasıyla literatür taraması, hastanın ve olguyla ilgili diğer sorunların değerlendirilmesi ve klinik problemin çözümüne uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon geliştirilmesini içermektedir |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Kanıta dayalı uygulama tanımı ve önemi | 2. Hafta | Kanıta dayalı uygulama süreci | 3. Hafta | Kanıt düzeyleri | 4. Hafta | Klinik problem için soru oluşturma | 5. Hafta | Sistematik araştırma yapma | 6. Hafta | Ara sınav | 7. Hafta | Kanıtları değerlendirme | 8. Hafta | Karar verme | 9. Hafta | Kanıtları uygulama ve klinik başarıyı değerlendirme | 10. Hafta | Rehabilitasyonun farklı alanlarındaki kanıta dayalı uygulamalar | 11. Hafta | Ara sınav | 12. Hafta | Fizyoterapide kanıta dayalı uygulama örnekleri | 13. Hafta | Uygulamalar | 14. Hafta | Klinik örnekler |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | 1. Herbert R, Jamtvedt G, Mead J, Hahen KB. Practical Evidence-Based Physiotherapy, Elsevier, 2005. 2. Jewell DV. Guide to Evidenced-Based Physical Therapist Practice, Second Edition, Jones Barlett learning, 2011. 3. Sackett DL, et al. Evidence based medicine: what it is and what it isn't. BMJ.1996;312:71-2. 4. McKibbon KA, et al. (1995). The medical literature as a resource for evidence-based care. Working Paper from the Health Information Resources Unit, McMaster University, Ontario, Canada. 5. Gambrill E. Evidence-based clinical practice, (corrected) evidence-based medicine and the Cochrane collaboration. J Behav Ther Exp Psychiatry. 1999 Mar; 30(1): 1-14.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Örnek Olay İncelemesi |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 2 | 50 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | 0 | 0 | 0 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 9 | 9 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 2 | 4 | 8 | Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | 2 | 3 | 6 | Sunum (Hazırlık dahil) | 0 | 0 | 0 | Proje | 0 | 0 | 0 | Makale İnceleme | 4 | 2 | 8 | Toplam İş Yükü | | | 90 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 3 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 3 |
|
DİL | İngilizce |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |