Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Fakültesi »  Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYONDA KANITA DAYALI UYGULAMALAR FTR415 - 3 + 0 3

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Neslihan Durutürk
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Kanıta dayalı uygulamaları tanımlayabilme
2) Klinik soru oluşturabilme.
3) Kanıtları araştırabilme, değerlendirerek karara varabilme
4) En iyi kanıt düzeyine sahip araştırmaları belirleyebilme .
5) Kanıt düzeyi yüksek araştırma sonuçlarını rehabilitasyon alanında kullanabilme.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLEREpidemiyoloji, biyoistatistik ve araştırma teknikleri
DERS TANIMIFarklı klinik tanısı olan olgularda, interaktif grup çalışmasıyla literatür taraması, hastanın ve olguyla ilgili diğer sorunların değerlendirilmesi ve klinik problemin çözümüne uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon geliştirilmesini içermektedir
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Kanıta dayalı uygulama tanımı ve önemi
2. Hafta Kanıta dayalı uygulama süreci
3. Hafta Kanıt düzeyleri
4. Hafta Klinik problem için soru oluşturma
5. Hafta Sistematik araştırma yapma
6. Hafta Ara sınav
7. Hafta Kanıtları değerlendirme
8. Hafta Karar verme
9. Hafta Kanıtları uygulama ve klinik başarıyı değerlendirme
10. Hafta Rehabilitasyonun farklı alanlarındaki kanıta dayalı uygulamalar
11. Hafta Ara sınav
12. Hafta Fizyoterapide kanıta dayalı uygulama örnekleri
13. Hafta Uygulamalar
14. Hafta Klinik örnekler
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Herbert R, Jamtvedt G, Mead J, Hahen KB. Practical Evidence-Based Physiotherapy, Elsevier, 2005.
2. Jewell DV. Guide to Evidenced-Based Physical Therapist Practice, Second Edition, Jones Barlett learning, 2011.
3. Sackett DL, et al. Evidence based medicine: what it is and what it isn't. BMJ.1996;312:71-2.
4. McKibbon KA, et al. (1995). The medical literature as a resource for evidence-based care. Working Paper from the Health Information Resources Unit, McMaster University, Ontario, Canada.
5. Gambrill E. Evidence-based clinical practice, (corrected) evidence-based medicine and the Cochrane collaboration. J Behav Ther Exp Psychiatry. 1999 Mar; 30(1): 1-14.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Örnek Olay İncelemesi
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav250
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav212
Kısa Sınavlara hazırlık000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14114
Final Sınavına Hazırlık199
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık248
Laboratuvar000
Final Sınavı111
Ödevler236
Sunum (Hazırlık dahil)000
Proje000
Makale İnceleme428
Toplam İş Yükü90
Toplam İş Yükü / 303
Dersin AKTS Kredisi3
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1         
P2  X   X   X   X   X
P3         
P4  X   X   X   X   X
P5  X   X   X   X   X
P6  X   X   X   X   X