Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Fakültesi »  Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
HASTA FİZYOTERAPİST İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM FTR414 - 3 + 0 3

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Manolya Acar
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) İletişim ile ilgili genel kavram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahip olabilme
2) Hasta ve fizyoterapist ilişkisindeki süreci yönetebilme becerisini edinme.
3) Biyopsikososyal süreci göz önünde bulundurarak hastaya uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşım prensiplerini kavrayabilme ve uygulayabilme.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMITemel etik prensipler; fizyoterapi ve rehabilitasyon tarihi ve kavramı; fizyoterapistin görev ve sorumlulukları ile alakalı ulusal ve uluslar arası kanun ve kurallar; fizyoterapi ve rehabilitasyonda ekip çalışmasının önemi, farklı hasta gruplarında hastalarla kurulacak farklı iletişim yöntemlerinin deneyim ve kuralları hakkında bilginin verilmesi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Derse Giriş
2. Hafta İletişimin tanımı ve öğeleri
3. Hafta İletişim türleri ve iletişim engelleri
4. Hafta İletişim geliştirme yöntemleri
5. Hafta Hastalarla ilişkilerinde temel öğeler ve modeller
6. Hafta Hasta ve fizyoterapist iletişiminin temelleri
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta Hasta ile görüşmede temel teknikler
9. Hafta Hasta görüşmesinin içeriği ve yönetimi
10. Hafta Çocuk ve yaşlı hastalarda iletişim
11. Hafta Farklı hastalıklar ve durumlarda iletişim
12. Hafta Vaka Sunumu ve Tartışma
13. Hafta Kardiopulmoner bozukluğu olan hastalarda İletişim Vaka Sunumu ve Tartışma
14. Hafta Vaka Sunumu ve Tartışma
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Fizyoterapist ve hasta iletişimi (2020) .Editörs. Prof. Uğur Cavlak. İstanbul Medicne Publisher.
2- Stacie J. (2013). Fundamentals of the Physical Therapy Examination: Patient Interview and Tests & Measures. FruthJones & Bartlett Publishers.
3- Reid D,Chung F, Hill K. (2014)Chart rewiev and Patient İnterview. Cardiopulmonar Physical Therapy Management and case studies.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav150
Örnek Olay Sunumu120
Toplam(%)70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)70
Finalin Başarıya Oranı(%)30
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14228
Final Sınavına Hazırlık188
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar000
Final Sınavı122
Ödevler000
Sunum (Hazırlık dahil)000
Proje000
Makale İnceleme000
Toplam İş Yükü92
Toplam İş Yükü / 303,06
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X   X   X
P3     
P4     
P5     
P6