DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 3 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Manolya Acar Doktor Öğretim Üyesi Aslıcan Çağlar
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Günlük yaşam aktivelerini değerlendirirler. 2) Bireye özgü günlük yaşam aktivite eğitim planlar ve uygular. 3) Yaşam Kalitesini farklı popülasyonlarda değerlendirirler ve yorumlarlar.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bireylerin sağlık durumlarına göre günlük yaşam aktiviteleri ve bunların değerlendirilmesi, sağlık durumlarının yaşam kaliteleri üzerine etkilerinin araştırılması, bu kavramları değerlendiren çeşitli değerlendirme envanterleri incelenmesi, günlük yaşam aktivitelerinde performanslarının ve yaşam kalitelerinin artmasına yönelik fizyoterapi tekniklerini içermektedir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Derse giriş | 2. Hafta | Günlük Yaşam Aktivitelerine ve Yaşam Kalitesine Giriş | 3. Hafta | Günlük Yaşam Aktivitelerinin Değerlendirilmesi | 4. Hafta | Günlük Yaşam Aktiviteleri Tedavisi | 5. Hafta | Pulmoner Hastalıklarda Günlük Yaşam Aktiviteleri | 6. Hafta | Kardiyak Hastalıklarda Günlük Yaşam Aktiviteleri | 7. Hafta | Nörolojik Hastalıklarda Günlük Yaşam Aktiviteleri | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Yaşam Kalitesi Değerlendirme Yöntemleri | 10. Hafta | Çeşitli Hastalıklarda Yaşam Kalitesi | 11. Hafta | Çeşitli Hastalıklarda Yaşam Kalitesi | 12. Hafta | Vaka Sunumu | 13. Hafta | Tartışma | 14. Hafta | Tartışma |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | 1. Fizyoterapi Rehabilitasyon Editörler: 2.Prof.Dr.A.Ayşe Karaduman, Prof.Dr.Öznur Tunca Yılmaz, 2016 2. Klinik Egzersiz Fziyolojisi (2018) (Çeviri Editörü: Arıkan H, Ergun N, Özdinçler AR, Tugay B, İstanbul Tıp Kitapevi. 3. Aslan D. Yaşlılık Döneminde Yaşam Kalitesi Kavramı: Kadın Sağlığı Bakışı. Yaşlanan Kadın Sempozyumu 2009. Erişim tarihi: 28.10.2014. 4. Altuğ F, Yağcı N, Kitiş A, Büker N, Cavlak U. Evde yaşayan yaşlılarda yaşam kalitesini etkileyen faktörlerin incelenmesi. Yaşlı Sorunları Araştırma Dergisi. 2009 5. Günlük yaşam aktiviteleri ( 2021).Editör. Prof. Dr. Gonca Bumin.Hipokrat kitapevi. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Sunum,Örnek Olay İncelemesi |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 50 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | 0 | 0 | 0 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 10 | 10 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 8 | 8 | Laboratuvar | 14 | 1 | 14 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 0 | 0 | 0 | Sunum (Hazırlık dahil) | 0 | 0 | 0 | Proje | 0 | 0 | 0 | Makale İnceleme | 0 | 0 | 0 | Toplam İş Yükü | | | 92 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 3,06 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 3 |
|
DİL | |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |