Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Fakültesi »  Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
NÖROLOJİK REHABİLİTASYON FTR357 Beşinci Yarıyıl (Güz) 2 + 1 3

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI3
YARIYILBeşinci Yarıyıl (Güz)
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Zeliha Özlem Yürük
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Nörolojik hastalıkların klinik özelliklerini tanımlar.
2) Nörolojik hastaların vücut yapı ve işlevlerini, aktivite ve katılımımı ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kavrar.
3) Nörolojik hastalıklarda klinik karar verme sürecinde tedavi programını planlar ve uygular.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIMerkezi ve periferik sinir sistemini ilgilendiren enfeksiyöz, travmatik, dejeneratif ve idiopatik hastalıklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarının gözden geçirilmesi ve örnek uygulamalar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Derse giriş
2. Hafta Nöroanatomi
3. Hafta Nörolojik hastalıklarda değerlendirme
4. Hafta Atrofi-hipertrofi
5. Hafta Kas tonusu, Spastisitenin patofizyolojisi, değerlendirme ve regülasyon yöntemleri
6. Hafta Medulla spinalis yaralanmaları
7. Hafta Multipl sklerozun klinik özellikleri, ölçme-değerlendirme yöntemleri ve rehabilitasyonu
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Parkinson hastalığının klinik özellikleri ve ölçme değerlendirme yöntemleri
10. Hafta Kas hastalıkları, ALS, Alzheimer, Travmatik beyin yaralanmaları, intrakranial tümörler
11. Hafta Denge koordinasyon eğitimi
12. Hafta Periferik sinir yaralanmaları
13. Hafta Periferik nöropatiler, Poliomyelit, gullian barre, transvers myelit
14. Hafta Tartışma
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Algun C. Uygulamalı Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon. Hacettepe Üniversitesi Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Yüksekokulu Yayınları: Ankara 1991.
2. Edwards S. Neurological physiotherapy: A problem-solving approach Elsevier Health Science 2002
3. Armutlu K, Spasticity and its managements with physical therapy applications in Multiple sclerosis patients. Nova Publisher 2009
4. Cohen, H. (1999) Neuroscience for Rehabilitation, 2nd edn. Lippincott Williams & Wilkins, Philadelphia.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Eğitim-Uygulama,Örnek Olay İncelemesi
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi141,521
Final Sınavına Hazırlık11313
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar14114
Final Sınavı133
Ödevler000
Sunum (Hazırlık dahil)000
Proje000
Makale İnceleme000
Toplam İş Yükü90
Toplam İş Yükü / 303
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X   X   X
P3  X   X   X
P4  X   X   X
P5  X   X   X
P6      X