DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 3 |
YARIYIL | Beşinci Yarıyıl (Güz) |
AKTS | 3 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Zeliha Özlem Yürük
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Nörolojik hastalıkların klinik özelliklerini tanımlar. 2) Nörolojik hastaların vücut yapı ve işlevlerini, aktivite ve katılımımı ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kavrar. 3) Nörolojik hastalıklarda klinik karar verme sürecinde tedavi programını planlar ve uygular.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Merkezi ve periferik sinir sistemini ilgilendiren enfeksiyöz, travmatik, dejeneratif ve idiopatik hastalıklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarının gözden geçirilmesi ve örnek uygulamalar. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Derse giriş | 2. Hafta | Nöroanatomi | 3. Hafta | Nörolojik hastalıklarda değerlendirme | 4. Hafta | Atrofi-hipertrofi | 5. Hafta | Kas tonusu, Spastisitenin patofizyolojisi, değerlendirme ve regülasyon yöntemleri | 6. Hafta | Medulla spinalis yaralanmaları | 7. Hafta | Multipl sklerozun klinik özellikleri, ölçme-değerlendirme yöntemleri ve rehabilitasyonu | 8. Hafta | Ara sınav | 9. Hafta | Parkinson hastalığının klinik özellikleri ve ölçme değerlendirme yöntemleri | 10. Hafta | Kas hastalıkları, ALS, Alzheimer, Travmatik beyin yaralanmaları, intrakranial tümörler | 11. Hafta | Denge koordinasyon eğitimi | 12. Hafta | Periferik sinir yaralanmaları | 13. Hafta | Periferik nöropatiler, Poliomyelit, gullian barre, transvers myelit | 14. Hafta | Tartışma |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | 1. Algun C. Uygulamalı Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon. Hacettepe Üniversitesi Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Yüksekokulu Yayınları: Ankara 1991. 2. Edwards S. Neurological physiotherapy: A problem-solving approach Elsevier Health Science 2002 3. Armutlu K, Spasticity and its managements with physical therapy applications in Multiple sclerosis patients. Nova Publisher 2009 4. Cohen, H. (1999) Neuroscience for Rehabilitation, 2nd edn. Lippincott Williams & Wilkins, Philadelphia.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Eğitim-Uygulama,Örnek Olay İncelemesi |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | 0 | 0 | 0 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 1,5 | 21 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 13 | 13 | Ders Saati | 14 | 2 | 28 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 10 | 10 | Laboratuvar | 14 | 1 | 14 | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 | Ödevler | 0 | 0 | 0 | Sunum (Hazırlık dahil) | 0 | 0 | 0 | Proje | 0 | 0 | 0 | Makale İnceleme | 0 | 0 | 0 | Toplam İş Yükü | | | 90 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 3 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 3 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |