Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Fakültesi »  Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
PEDİATRİK REHABİLİTASYON FTR349 Beşinci Yarıyıl (Güz) 2 + 1 3

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI3
YARIYILBeşinci Yarıyıl (Güz)
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IÖğretim Görevlisi İlknur Ezgi Doğan
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Pediatrik rehabilitasyonda etik ilkeleri ve çocuk haklarının önemini kavrar
2) Normal motor gelişimi anlar, çocuklarda refleks-reaksiyon, hareket ve kas tonusu değerlendirmesini yapabilir
3) Serebral palsi, Down sendromu, kas hastalıkları ve ortopedik problemler gibi çocuklarda fonksiyonel yetersizlik, özür ve engele neden olan klinik süreçleri öğrenir ve klinik değerlendirmesini yapar
4) Pediatrik rehabilitasyonda çocuğa özel değerlendirme ve gerekli tedavi yaklaşımlarını uygulayabilir
5) Özel gereksinimli çocuklara yönelik sağlık politikaları hakkında bilgi edinir ve sağlıklı yaşam için çocuğun ilgili kurumlara yönlendirilmesi, çocuk-aile-fizyoterapist iş birliğinin önemini kavrar
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIÇocuk hakları ve fizyoterapide etik ilkeler doğrultusunda çocuğa uygun değerlendirme ve tedavi programı oluşturulmasının öğrenildiği derstir. Bu ders kapsamında riskli bebekler, serebral palsi, Down sendromu, nöromusküler hastalıklar, doğumsal brachial pleksüs zedelenmeleri, konjenital tortikollis ve pediatrik ortopedik problemler gibi çocukluk döneminde sık karşılaşılan sağlık sorunlarına yönelik fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları teorik ve pratik olarak öğretilmektedir. Çocuk ve toplum sağlığı açısından, çocuk- aile- fizyoterapist iş birliğinin önemi vurgulanmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Pediatrik Rehabilitasyona Giriş, Çocuk Hakları ve Fizyoterapide Etik İlkelerin Pediatrik Rehabilitasyondaki Önemi
2. Hafta Pediatrik rehabilitasyona giriş, Motor Kontrol, Postural Kontrol, Refleksler-Reaksiyonlar Uygulama
3. Hafta Riskli bebeklerde erken müdahale, Riskli bebeklerde özel tutuş pozisyonları ve pozisyonlamalar pratik uygulamalar
4. Hafta Obstetrik brakial pleksus yaralanması, Gelişimsel musküler torikollis, pratik uygulama
5. Hafta Serebral Palsi? nin tanımı, sınıflandırılması ve klinik bulgular, değerlendirme
6. Hafta Serebral Palsi? de rehabilitasyon ve kanıta dayalı tedavi yaklaşımları, Bobath tedavi yöntemi, Tıbbi ve cerrahi yaklaşımlar
7. Hafta Serebral Palsi? de nörogelişimsel tedavi yaklaşımları-pratik uygulamalar
8. Hafta Arasınav
9. Hafta Spinal disrafizm ve hidrosefalide fizyoterapi ve rehabilitasyon
10. Hafta Dowm sendromu ve RETT sendromlu çocuklarda fizyoterapi yaklaşımları
11. Hafta Nöromuskuler hastalıklar, Muskuler Distrofiler ve Spinal Muskuler Atrofilerde fizyoterapi ve rehabilitasyon
12. Hafta Pediatrik ortopedik problemler (kırık, gelişimsel kalça displazisi,leg-clave-pertes hastalığı, clubfoot), Pediatrik ortez ve cihazlar
13. Hafta Juvenil idiyopatik artritte fizyoterapi ve rehabilitasyon
14. Hafta Özel Gereksinimli Çocuklar, Sağlık Politikaları ve ICF
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR- Livanelioğlu A, Günel MK, (2009) Serebral Palsi?de Fizyoterapi. Ankara, Yeni Özbek Matbaası.
- Sue Raine Linzi Meadows Mary Lynch-Ellerington ?Bobath Concept ? Theory and Practice in Neurologic Rehabilitation, Willey and Blackwell, First Edt, United Kingdom, 2009.
- Karaduman AA, Tunca Yılmaz Ö, Alemdaroğlu İ. (2014) Pediatrik Nöromuskuler hastalıklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon. Pelikan Kitabevi, Ankara.
- Panteliadis CP. (Kerem Günel M, Anlar B çeviri Ed). (2015) Serebral Palsi, multidisipliner yaklaşım. Pelikan Kitabevi, Ankara.
- Akman İ (Ed.). (2014) Riskli Bebek İzlemi. Boyut, İstanbul.
- Karaduman A, Tunca Yılmaz Ö (Eds). (2016) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon 2, Ortopedik Rehabilitasyon-Pediatrik Rehabilitasyon. Pelikan Kitabevi, Ankara.
- Çömük Balcı N., Kaya Kara Ö. Riskli Bebeklerde Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. 2019, Hipokrat Yayıncılık.
- Elbasan B. Pediatrik Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. 2017, İstanbul Tıp Kitabevleri.

ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Eğitim-Uygulama,Sunum,Sorun/Problem Çözme,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Uygulama/Pratik120
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14114
Final Sınavına Hazırlık11414
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar717
Final Sınavı111
Ödevler
Sunum (Hazırlık dahil)
Proje
Uygulama111
Toplam İş Yükü90
Toplam İş Yükü / 303
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X   X   X   X   X
P2  X   X   X   X   X
P3  X   X   X   X   X
P4         
P5         
P6