Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Pediatrik rehabilitasyonda etik ilkeleri ve çocuk haklarının önemini kavrar 2) Normal motor gelişimi anlar, çocuklarda refleks-reaksiyon, hareket ve kas tonusu değerlendirmesini yapabilir 3) Serebral palsi, Down sendromu, kas hastalıkları ve ortopedik problemler gibi çocuklarda fonksiyonel yetersizlik, özür ve engele neden olan klinik süreçleri öğrenir ve klinik değerlendirmesini yapar 4) Pediatrik rehabilitasyonda çocuğa özel değerlendirme ve gerekli tedavi yaklaşımlarını uygulayabilir 5) Özel gereksinimli çocuklara yönelik sağlık politikaları hakkında bilgi edinir ve sağlıklı yaşam için çocuğun ilgili kurumlara yönlendirilmesi, çocuk-aile-fizyoterapist iş birliğinin önemini kavrar
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Çocuk hakları ve fizyoterapide etik ilkeler doğrultusunda çocuğa uygun değerlendirme ve tedavi programı oluşturulmasının öğrenildiği derstir. Bu ders kapsamında riskli bebekler, serebral palsi, Down sendromu, nöromusküler hastalıklar, doğumsal brachial pleksüs zedelenmeleri, konjenital tortikollis ve pediatrik ortopedik problemler gibi çocukluk döneminde sık karşılaşılan sağlık sorunlarına yönelik fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları teorik ve pratik olarak öğretilmektedir. Çocuk ve toplum sağlığı açısından, çocuk- aile- fizyoterapist iş birliğinin önemi vurgulanmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Pediatrik Rehabilitasyona Giriş, Çocuk Hakları ve Fizyoterapide Etik İlkelerin Pediatrik Rehabilitasyondaki Önemi
2. Hafta
Pediatrik rehabilitasyona giriş, Motor Kontrol, Postural Kontrol, Refleksler-Reaksiyonlar Uygulama
3. Hafta
Riskli bebeklerde erken müdahale, Riskli bebeklerde özel tutuş pozisyonları ve pozisyonlamalar pratik uygulamalar
4. Hafta
Obstetrik brakial pleksus yaralanması, Gelişimsel musküler torikollis, pratik uygulama
5. Hafta
Serebral Palsi? nin tanımı, sınıflandırılması ve klinik bulgular, değerlendirme
6. Hafta
Serebral Palsi? de rehabilitasyon ve kanıta dayalı tedavi yaklaşımları, Bobath tedavi yöntemi, Tıbbi ve cerrahi yaklaşımlar
7. Hafta
Serebral Palsi? de nörogelişimsel tedavi yaklaşımları-pratik uygulamalar
8. Hafta
Arasınav
9. Hafta
Spinal disrafizm ve hidrosefalide fizyoterapi ve rehabilitasyon
10. Hafta
Dowm sendromu ve RETT sendromlu çocuklarda fizyoterapi yaklaşımları
11. Hafta
Nöromuskuler hastalıklar, Muskuler Distrofiler ve Spinal Muskuler Atrofilerde fizyoterapi ve rehabilitasyon
Juvenil idiyopatik artritte fizyoterapi ve rehabilitasyon
14. Hafta
Özel Gereksinimli Çocuklar, Sağlık Politikaları ve ICF
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
- Livanelioğlu A, Günel MK, (2009) Serebral Palsi?de Fizyoterapi. Ankara, Yeni Özbek Matbaası. - Sue Raine Linzi Meadows Mary Lynch-Ellerington ?Bobath Concept ? Theory and Practice in Neurologic Rehabilitation, Willey and Blackwell, First Edt, United Kingdom, 2009. - Karaduman AA, Tunca Yılmaz Ö, Alemdaroğlu İ. (2014) Pediatrik Nöromuskuler hastalıklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon. Pelikan Kitabevi, Ankara. - Panteliadis CP. (Kerem Günel M, Anlar B çeviri Ed). (2015) Serebral Palsi, multidisipliner yaklaşım. Pelikan Kitabevi, Ankara. - Akman İ (Ed.). (2014) Riskli Bebek İzlemi. Boyut, İstanbul. - Karaduman A, Tunca Yılmaz Ö (Eds). (2016) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon 2, Ortopedik Rehabilitasyon-Pediatrik Rehabilitasyon. Pelikan Kitabevi, Ankara. - Çömük Balcı N., Kaya Kara Ö. Riskli Bebeklerde Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. 2019, Hipokrat Yayıncılık. - Elbasan B. Pediatrik Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. 2017, İstanbul Tıp Kitabevleri.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Eğitim-Uygulama,Sunum,Sorun/Problem Çözme,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Uygulama/Pratik
1
20
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
1
14
Final Sınavına Hazırlık
1
14
14
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
10
10
Laboratuvar
7
1
7
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
Sunum (Hazırlık dahil)
Proje
Uygulama
1
1
1
Toplam İş Yükü
90
Toplam İş Yükü / 30
3
Dersin AKTS Kredisi
3
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ