Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Fakültesi »  Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
İŞ VE UĞRAŞI TEDAVİSİ FTR335 Beşinci Yarıyıl (Güz) 2 + 1 3

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI3
YARIYILBeşinci Yarıyıl (Güz)
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Manolya Acar
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) İş ve uğraşı performansı alanlarında gerekli değerlendirmeleri yapabilir.
2) İş ve uğraşı tedavisi yaklaşımlarını farklı hastalık ve bozukluklara göre özelleştirir.
3) Bireye özel iş ve uğraşı tedavisi yaklaşımlarını planlar ve uygulama becerisi kazanır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIİş ve uğraşı tedavisinde genel performansı tanımlama ve değerlendirme yöntemleri, transfer aktiviteleri prensipleri ve eğitimi, günlük yaşam aktiviteleri değerlendirmeleri ve eğitimi, duyu algı motor testleri ve eğitimi, kognitif değerlendirme ve rehabilitasyonu, el değerlendirme ve rehabilitasyonu, duyu reedükasyonu incelenecektir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Derse Giriş
2. Hafta İş ve Uğraşı Tedavisine Giriş
3. Hafta Günlük Yaşam Aktivitelerinin Değerlendirme ve Tedavi Yöntemleri
4. Hafta Günlük Yaşam Aktiviteleri Tedavi Yöntemleri
5. Hafta Tekerlekli sandalye ve Transfer Yöntemleri
6. Hafta Kognitif Bozuklukların Değerlendirilmesi ve Tedavisi
7. Hafta El anatomisi, Kavramalar
8. Hafta El Rehabilitasyonunda Değerlendirme Yöntemleri
9. Hafta I.Ara Sınav
10. Hafta Tendon Yaralanmaları ve El Rehabilitasyonu
11. Hafta Duyu Algı Bozukluklarında Değerlendirme
12. Hafta Duyu Algı Bozukluklarında Tedavi Yöntemleri
13. Hafta Duyu Reedükasyonu, Desensitizasyon Eğitimi
14. Hafta Farklı Hastalıklarda iş ve uğraşı tedavisi yaklaşımları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Trombly CA (1989). Occupational Therapy for Physical Dysfunction, Sydney, Baltimore, USA: Williams & Wilkins.
2. Clark GL, Wilgis EFS, Aiello B, Eckhaus D, Valdata Eddington L (1998). Hand Rehabilitation: A Practical Guide. Philadelphia, PA:: Churchill Livingstone.
3. Edmans, J. (2010).Occupational therapy and stroke. 2.nd edition. Chichester, West Sussex, U.K. : Wiley-Blackwell,
4. Sames, KM. (2010). Documenting occupational therapy practice. 2nd edition. Upper Saddle River, N.J. : Pearson Education.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav150
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14114
Final Sınavına Hazırlık11010
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık188
Laboratuvar14114
Final Sınavı122
Ödevler
Sunum (Hazırlık dahil)
Proje000
Makale İnceleme000
Toplam İş Yükü92
Toplam İş Yükü / 303,06
Dersin AKTS Kredisi3
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X   X   X
P3     
P4     
P5     
P6