DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 3 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Hayri Baran Yosmaoğlu
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Engelli bireylerin yapabileceği sporları bilmek 2) Engelli bireylerin engelsiz bireylere göre fizyolojik ve fonksiyonel farklılıkları bilmek 3) Engelli bireylerde spor yaparken karşılaşılabilecek zorlukları bilmek 4) Engellilerde oluşabilecek spor yaralanmalarını tanımak ve rehabilitasyon uygulamalarını bilmek 5) Kazanılan teorik bilgileri klinik ortama aktarabilmek
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Fiziksel, görme, işitme ve zihinsel engelli bireylerin yaptığı sporlar, bu sporların kuralları, engellilerin engellerine göre her bir spor dalı için ayrı sınıflandırma sistemleri, engelli sporculara uygulanan fizyoterapi yaklaşımları konusunda ayrıntılı bilgiyi içermektedir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Giriş ve dersin tanımı | 2. Hafta | Engellilerde spor kavramı | 3. Hafta | Engelli bireylerde profesyonel spor müsabaka dalları | 4. Hafta | Engelli sporcunun fizyolojik farklılıkları ve fonksiyonel kompansasyonlar | 5. Hafta | I.Ara Sınav | 6. Hafta | Engelli sporcunun değerlendirilmesi | 7. Hafta | Engelli sporunda sınıflama | 8. Hafta | Engelli sporunda kullanılan yardımcı ekipman ve ortezler | 9. Hafta | Engelli sporunda spor yaralanmaları değerlendirilmesi ve koruma yöntemleri | 10. Hafta | II. Ara Sınav | 11. Hafta | Engelli bireylerde spor yaralanması sonrası fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları | 12. Hafta | Engelli bireylerde psikoloji, spora bakış, toplumsal varyasyonlar | 13. Hafta | Adolesan engelli sporcu | 14. Hafta | Genel Tekrar, Pratik çalışma ve ders içi değerlendirme |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | 1) Disability Sport (2nd Edition) Karen P. DePauw, Susan J. Gavron., Human Kinetics, 2005. 2) Engelsiz Bir Yaşam İçin Egzersiz ve Spor, N. Ergun, K. Y. Bayramlar. Merdiven Tanıtım, 2006.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 2 | 50 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | 0 | 0 | 0 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 8 | 8 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 6 | 6 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | | | | Sunum (Hazırlık dahil) | | | | Proje | 0 | 0 | 0 | Makale İnceleme | 1 | 4 | 4 | Toplam İş Yükü | | | 90 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 3 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 3 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |