Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Fakültesi »  Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ENGELLİLERDE SPOR FTR330 - 3 + 0 3

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Hayri Baran Yosmaoğlu
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Engelli bireylerin yapabileceği sporları bilmek
2) Engelli bireylerin engelsiz bireylere göre fizyolojik ve fonksiyonel farklılıkları bilmek
3) Engelli bireylerde spor yaparken karşılaşılabilecek zorlukları bilmek
4) Engellilerde oluşabilecek spor yaralanmalarını tanımak ve rehabilitasyon uygulamalarını bilmek
5) Kazanılan teorik bilgileri klinik ortama aktarabilmek
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIFiziksel, görme, işitme ve zihinsel engelli bireylerin yaptığı sporlar, bu sporların kuralları, engellilerin engellerine göre her bir spor dalı için ayrı sınıflandırma sistemleri, engelli sporculara uygulanan fizyoterapi yaklaşımları konusunda ayrıntılı bilgiyi içermektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş ve dersin tanımı
2. Hafta Engellilerde spor kavramı
3. Hafta Engelli bireylerde profesyonel spor müsabaka dalları
4. Hafta Engelli sporcunun fizyolojik farklılıkları ve fonksiyonel kompansasyonlar
5. Hafta I.Ara Sınav
6. Hafta Engelli sporcunun değerlendirilmesi
7. Hafta Engelli sporunda sınıflama
8. Hafta Engelli sporunda kullanılan yardımcı ekipman ve ortezler
9. Hafta Engelli sporunda spor yaralanmaları değerlendirilmesi ve koruma yöntemleri
10. Hafta II. Ara Sınav
11. Hafta Engelli bireylerde spor yaralanması sonrası fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları
12. Hafta Engelli bireylerde psikoloji, spora bakış, toplumsal varyasyonlar
13. Hafta Adolesan engelli sporcu
14. Hafta Genel Tekrar, Pratik çalışma ve ders içi değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1) Disability Sport (2nd Edition) Karen P. DePauw, Susan J. Gavron., Human Kinetics, 2005.
2) Engelsiz Bir Yaşam İçin Egzersiz ve Spor, N. Ergun, K. Y. Bayramlar. Merdiven Tanıtım, 2006.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav250
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14228
Final Sınavına Hazırlık188
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık166
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler
Sunum (Hazırlık dahil)
Proje000
Makale İnceleme144
Toplam İş Yükü90
Toplam İş Yükü / 303
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X   X   X   X   X
P2  X   X   X   X   X
P3  X   X   X   X   X
P4         
P5         
P6  X   X   X   X   X