Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Fakültesi »  Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
AĞRI FİZYOLOJİSİ VE AĞRI YÖNETİMİ FTR320 - 3 + 0 3

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Aslıcan Çağlar
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Ağrının fizyolojisi ve nörofizyopatoloji hakkında bilgi sahibi olma
2) Ağrıyı değerlendirebilme
3) Ağrı kontrolünde kullanılan yöntemleri bilebilme
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIAğrıya neden olan faktörler, bunların kimyasal, nöral ve fizyolojik mekanizmaları, ağrı tipleri, ağrıyı önleme ve azaltmaya yönelik fizyoterapi modalitelerinini içermektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Derse Giriş
2. Hafta Ağrının tanımı ve sınıflandırması
3. Hafta Ağrının karakteri, ağrının nörofizyolojisi ve nörofizyopatolojisi
4. Hafta Ağrı Yolları
5. Hafta Ağrının modulasyon mekanizmaları
6. Hafta Ağrının değerlendirilmesi
7. Hafta Nöropatik Ağrı
8. Hafta Arasınav
9. Hafta Kompleks bölgesel ağrı sendromu
10. Hafta Diyabetik ağrı, Plörotik ağrı
11. Hafta Anjina pektoris, Fantom ağrısı
12. Hafta Çocuk ve Ağrı
13. Hafta Ağrının giderilmesinde kullanılan yöntemler
14. Hafta Ağrının giderilmesinde kullanılan yöntemler
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1-Chris J. Main, PhD, FBPsS, Michael J. L. Sullivan, PhD, Paul J. Watson. (2007). Pain Management: Practical applications of the biopsychosocial perspective in clinical and occupational settings. Elsevier Health Sciences.
2- Wall P D., Melzack R. (1994). Textbook of Pain. Third Edition, Chirchill Livingstone. London.
3- Grabois, Martin.(2002). Pain management in rehabilitation Demos Medical Pub. New York, N.Y.
4- Alison Twycross, Stephanie Dowden, Liz Bruce (2009). Managing Pain in Children: A Clinical Guide. Black Well Publising.United Kindom.
5- Moller PhD. (2014) PAIN Its anatomy, physiology and treatment 2nd Edition. Aage R. USA.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Ödev120
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14228
Final Sınavına Hazırlık188
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık166
Laboratuvar000
Final Sınavı111
Ödevler144
Sunum (Hazırlık dahil)000
Proje000
Makale İnceleme000
Toplam İş Yükü90
Toplam İş Yükü / 303
Dersin AKTS Kredisi3
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X   X   X
P3  X   X   X
P4  X   X   X
P5     
P6  X   X   X