Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Fakültesi »  Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ERGONOMİ VE ASİSTİF CİHAZ TEKNOLOJİSİ FTR303 - 3 + 0 3

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Zeliha Özlem Yürük
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Endüstriyel ortamda ve klinik ortamda ergonomik değerlendirme ve rehabilitasyon programı oluşturabilme.
2) Özürlülerin rehabilitasyonunda kullanılan değişik teknolojiler, yardımcı araç-gereçler gözden geçirebilme, özürlüye uygunluğunu belirlemek için değerlendirme yöntemleri anlayabilme
3) İş yerindeki uygun ergonomik iş analizini sentezlemek amacıyla bilgiyi seçebilme
4) Uygun yardımcı gereç seçme ve eğitimini verebilme.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIİnsanin fiziksel çevresinin tasarımını içeren ergonomik prensiplerin incelenmesi ve sakatlığı bulunan bireylerin fonksiyonel kapasitelerini iyileştiren ve bağımsızlık düzeylerini artıran, ekipman, alet ve ürün sistemlerinin asistif cihaz teknolojisi kapsamında incelenmesi
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Ergonomiye giriş
2. Hafta Bir sistem olarak insan analizi
3. Hafta İş sisteminin insan üzerine oluşturduğu zorlanmalar
4. Hafta Iş analizi
5. Hafta Ara sınav
6. Hafta Asistif cihaz teknolojisine giriş
7. Hafta Romatizmal hastalıklarda asistif cihaz uygulamaları
8. Hafta Nörolojik hastalıklarda asistif cihaz uygulamaları
9. Hafta Pediatrik rehabilitasyonda assistif cihaz uygulamaları
10. Hafta Asistif cihaz eğitimi
11. Hafta Asistif cihaz ulaşılabilirliği
12. Hafta Çevresel mimari engeller, iş yeri ve ev düzenlemeleri
13. Hafta Çevresel mimari engeller, iş yeri ve ev düzenlemeleri
14. Hafta Final
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1.Lehto, Mark R., James R. BUCK, Introduction to Human Factors and Ergonomics for Engineers, Lawrence Erlbaum Associates, Taylor & Francis Group, Newyork, 2008.
2.Helen Pain, Lindsay Mc Lennon, Sally Gore, Choosing assistive devices, a guide for users and professionals, 2003
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav150
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık111
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14228
Final Sınavına Hazırlık11010
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık166
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler
Sunum (Hazırlık dahil)
Proje
Makale İnceleme
Toplam İş Yükü90
Toplam İş Yükü / 303
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1    X     X
P2       
P3  X     X  
P4       
P5       
P6    X   X