Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Fakültesi »  Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ELEKTROTERAPİ II FTR238 Dördüncü Yarıyıl (Bahar) 2 + 4 5

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI2
YARIYILDördüncü Yarıyıl (Bahar)
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Zeliha Özlem Yürük
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Orta ve yüksek frekanslı akımların etkilerini, endikasyonlarını ve kontrendikasyonlarını bilerek probleme uygun akıma karar verir ve uygular.
2) Ses dalgaları ve manyetik alan konusunda fiziksel bilgi sahibi olurlar. Ultrason, şok dalga tedavisi ve manyetoterapi ajanlarının etkilerini, endikasyonlarını ve kontrendikasyonlarını bilerek probleme uygun akıma karar verir ve uygular.
3) Farklı problemlerde elektroterapi ajanlarının kanıta dayalı özelliklerini öğrenir ve klinik karar verme sürecinde uygun seçimi ve doğru uygulamayı yapması beklenir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIFizyoterapi ve rehabilitasyonda kullanılan; orta frekanslı akımlar, transkuteneal elektriksel sinir stimülasyonu (TENS), yüksek frekanslı akımlar, ultrason ve magnetoterapinin özellikleri, ısı ve fizyolojik etkileri ve her akımın uygulama yöntemlerinin öğretilmesini kapsar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Ağrı mekanizmaları ve Transkutanöz elektriksel sinir stimülasyonu (TENS)
2. Hafta TENS uygulaması
3. Hafta Mikroakım stimülasyonu (MES), Orta frekanslı akımlara giriş
4. Hafta Enterferansiyel akımlar, Rus Akımları
5. Hafta Genel pratik tekrar
6. Hafta Teorik-Pratik ara sınav
7. Hafta Yüksek frekanslı akımlar ve Kısa dalga diatermi
8. Hafta Kesikli Kısa dalga diatermi uygulaması
9. Hafta Mikrodalga diatermi
10. Hafta Ultrason
11. Hafta EMG-Biyofeedback
12. Hafta Magnetoterapi
13. Hafta Ekstrakorporeal Şok Dalga Tedavisi (ESWT)
14. Hafta Genel pratik tekrar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Şimşek N, Kırdı N, Meriç A, Savcı S, Çetişli Korkmaz N, Fırat T, Ayhan Ç, Yürük Ö. Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar. Pelikan Yayıncılık, Ankara, 2017.
2. Merrick MA. Therapeutic modalities as adjunct to rehabilitation. In: Andrews JR, Harrelson GL, Wilk KE, eds. Physical Rehabilitation of the Injured Athlete. 4th ed. Elseiver; 2012 (e-book).
3. Lee P. Modalities. In: Sackhein KA, editor. Rehab Clinical Pocker Guide. Springer; 2013 (e-book).
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Eğitim-Uygulama, vaka tartışma,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav125
Uygulama/Pratik125
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav224
Kısa Sınavlara hazırlık000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi141,521
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık12020
Laboratuvar14456
Final Sınavı122
Ödevler000
Sunum (Hazırlık dahil)000
Proje000
Makale İnceleme000
Toplam İş Yükü151
Toplam İş Yükü / 305,03
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X   X   X
P3  X   X   X
P4  X   X   X
P5  X   X   X
P6      X