Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Fakültesi »  Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ELEKTROTERAPİ I FTR223 Üçüncü Yarıyıl (Güz) 2 + 3 5

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI2
YARIYILÜçüncü Yarıyıl (Güz)
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Zeliha Özlem Yürük
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Dokuların fizyolojik özelliklerini öğrenir. Kas ve sinir dokusunun uyarılabilme prensiplerini anlar.
2) Düz ve alçak frekanslı akımlar konusunda teorik bilgi ve uygulama becerisi kazanır.
3) Düz ve alçak frekanslı akımların etkilerini, endikasyonlarını ve kontrendikasyonlarını bilerek probleme uygun akıma karar verir ve uygular.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMITedavi ve tanı gayesiyle elektriksel ajanların kullanılması olarak tanımlanan elektroterapi dersi, galvanik akımlar, elektrodiagnoz, elektromiyografi, alçak frekanslı akımlar, diadinamik akımlar ve ultra-reiz akımlarının elde edilmesi; kimyasal, ısı ve fizyolojik etkileri ve her akımın uygulama yöntemlerinin öğretilmesini kapsar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Derse giriş,elektroterapinin tarihçesi, Terminoloji ve akımların sınıflandırılması, Kas ve sinir dokusunun fizyolojik özellikleri, Düz (Galvani) akımına ile ilgili genel bilgi
2. Hafta Düz akımının etkileri: Kimyasal, ısı ve fizyolojik etkileri,İyontoforezis uygulaması
3. Hafta Tıbbi galvanizm uygulamaları
4. Hafta Galvani akımının modifiye şekilleri, Modifiyegalvani uygulaması
5. Hafta Elektrodiagnoz
6. Hafta Genel pratik uygulama
7. Hafta Teorik ve Pratik ara sınav
8. Hafta Alçak frekanslı akımlar
9. Hafta Alçak frekanslı akım uygulamaları
10. Hafta Yüksek voltajlı galvanik stimülasyon (HVGPS)
11. Hafta Ultrareiz akımları
12. Hafta Diadinamik akımlar
13. Hafta Elektrik şoku, Farklı hastalıklarda hangi tip akımların kullanılması üzerine tartışma.
14. Hafta Genel pratik uygulama
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Şimşek N, Kırdı N, Meriç A, Savcı S, Çetişli Korkmaz N, Fırat T, Ayhan Ç, Yürük Ö. Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar. Pelikan Yayıncılık, Ankara, 2017.
2. Merrick MA. Therapeuticmodalities as adjuncttorehabilitation. In: Andrews JR, Harrelson GL, Wilk KE, eds. PhysicalRehabilitation of theInjuredAthlete. 4th ed. Elseiver; 2012(e-book).
3. Lee P. Modalities. In: Sackhein KA, editor. RehabClinicalPocker Guide. Springer; 2013 (e-book).
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım, pratik eğitim-uygulama, vaka tartışma,Tartışma,Eğitim-Uygulama,Örnek Olay İncelemesi
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav125
Uygulama/Pratik125
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav224
Kısa Sınavlara hazırlık000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi142,535
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık12020
Laboratuvar14342
Final Sınavı122
Ödevler000
Sunum (Hazırlık dahil)000
Proje000
Makale İnceleme000
Toplam İş Yükü151
Toplam İş Yükü / 305,03
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2      X
P3  X   X   X
P4    X   X
P5  X   X   X
P6