Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Fakültesi »  Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
YAZ STAJI I FTR214 Dördüncü Yarıyıl (Bahar) 0 + 0 1

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI2
YARIYILDördüncü Yarıyıl (Bahar)
AKTS1
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Özge Çınar Medeni
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Fizyoterapi ve rehabilitasyona ilişkin değerlendirme yöntemlerini uygulayabilme
2) Danışman fizyoterapist tarafından çizilen fizyoterapi ve rehabilitasyona ilişkin tedavi yöntemlerini uygulayabilme
3) Rehabilitasyon programlarını planlayabilme
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERAnatomi I-II, Fizyoloji I-II Kinezyoloji I-II, ısı-ışık, hidroterapi I-II, Fizyoterapide Ölçme Değerlendirme, Tedavi Hareketleri Prensipleri, Elektroterapi I-II, Manipülatif Tedavi I-II, Egzersiz Fizyolojisi
DERS TANIMIDanışman fizyoterapistler gözetiminde Başkent Üniversitesi veya uygun görülen devlet ya da üniversite hastanelerinin uygun bölümlerinin birinde 4 hafta tam zamanlı yaz stajı yapılmaktadır. Bu bölümler: Nörolojik rehabilitasyon, kardiopulmoner rehabilitasyon, protez ve biomekanik, ortez ve biomekanik, nöromusküler hastalıklar, pediatrik rehabilitasyon, el rehabilitasyonu, fiziksel tıp, sporda fizyoterapi, ortopedik rehabilitasyon, nöroşirurjide rehabilitasyon, obstetrik ve jinekolojik rehabilitasyon, mesleki rehabilitasyon, yanık rehabilitasyonu, transplantasyon uygulamalarında rehabilitasyon.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Staj sorumlusu eşliğinde fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarının gözlemlenmesi
2. Hafta Klinik ortamda fizyoterapi ve rehabilitasyon programını planlama, teorik bilgi ve pratik becerilerini uygulama
3. Hafta Fizyoterapi ve rehabilitasyona ilişkin değerlendirme yöntemlerini uygulama
4. Hafta Rehabilitasyon programlarını planlama ve uygulama
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Ergun N,Baltacı G. "Spor Yaralanmalarında Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Prensipleri" HÜ Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon YO yayınları Ankara 1997
2. DeLisa G, (1993) Rehabilitation Medicine, Philadelphia.Nigg BM and Herzog W. (1999) Biomechanics of the Musculoskeletal system, West Sussex:John Wiley & Sons.
3. Günay M.,Cicioğlu İ.( 2001 ) " Spor Fizyolojisi" Baran Ofset Ankara.
4. Heyward V. H.( 1997 ) " Advanced Fitness Assesment Exercise Prescription " Human Kinetics USA.
5. American Colege of Sports Medicine ( 1991 ) " Guidelines for exercise Testing and prescription" Lea & Febiger ltd.UK.
6. Bobath,B. Abnormal Postural Reflex Activity Caused By Brain Lesions , New York : William Heinemann MedicalBooks, 1968
7. Bobath B. Adult hemiplegia. Evaluation and treatment. 3RD EDITION London: Heinemann: 1990
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİEğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİStaja devamlılık, stajla ilgili sorumluklukları yerine getirebilme, staj yapan öğrencinin bilgi düzeyi ve uygulama becerisi göz önünde bulundurularak stajdan başarılı olup olmadığına staj sorumlusu karar verir.
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar201,530
Final Sınavı
Ödevler
Sunum (Hazırlık dahil)
Proje
Makale İnceleme
Toplam İş Yükü30
Toplam İş Yükü / 301
Dersin AKTS Kredisi1
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAVar
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X  
P2     
P3  X   X   X
P4  X   X   X
P5     
P6