Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Fakültesi »  Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÖZÜRLÜLÜK VE TOPLUM FTR137 Birinci Yarıyıl (Güz) 2 + 0 2

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI1
YARIYILBirinci Yarıyıl (Güz)
AKTS2
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Aslıcan Çağlar
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Öğrenciler, özürlü bireylerin sorunları ve ihtiyaçları konusunda bilgi edinebilme ve bilinçlenebilme ve sorunlarına eleştirel gözle bakabilme.

DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu derste özürlülüğün tanımı, kapsamı ve nedenleri incelenerek özürlü bireylerin toplumla ilişkisinin nasıl olduğu, özürlü bireylerin topluma katılma sürecinde karşılaştıkları güçlükler ve ihtiyaçlarının ne olduğu ele alınmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Derse giriş ve tartışma
2. Hafta Normallik ve özürlülük konusundaki tanımların incelenmesi
3. Hafta Özürlülüğe İlişkin Modeller Medikal Model
4. Hafta Özürlülüğe İlişkin Modeller Sosyal Model
5. Hafta Özürlülüğün İnsan Gelişimine Etkisi
6. Hafta Özürlülüğün Aile Sistemi Üzerindeki Etkisi
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta Özürlülüğün Sınıflandırılması Görme Özürlüler, Ortopedik Özürlüler
9. Hafta İşitme Özürlüler /Dil ve Konuşma Özürlüler
10. Hafta Zihinsel Özürlüler
11. Hafta Ruhsal ve Duygusal Özürlüler
12. Hafta Süreğen Hastalıklar
13. Hafta Özürlü Bireylerin Toplumla İlişkisi
14. Hafta Özürlü Bireylerin Hakları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Acar, Hakan. "İnsan Haklarının Uygulanması, Küreselleşme ve Engelli Hakları," Ufkun Ötesi Bilim Dergisi. 2,1:91-101, 2002.
2. Arıkan, Çiğdem. "Sağlık Alanında Ekip Çalışması," Hacettepe Üniversitesi Sosyal Hizmetler Yüksekokulu Dergisi. 7,1-2-3: 46-58, 1989.
3. Arıkan, Çiğdem. "Sosyal Model Çerçevesinde Özürlülüğe Yaklaşım," Ufkun Ötesi Bilim Dergisi. 2, 1: 11-25, 2002.
4. Bulut, Işıl. "Özel Eğitimde Ekip Çalışması ve Sosyal Hizmet," Saray Rehabilitasyon Bilim Dergisi.1:27- 31, 1999.
5. İçağasıoğlu-Çoban, Arzu. "Gelişim Dönemlerine Göre Özürlülüğün Etkisi," Ufkun Ötesi Bilim Dergisi. 3, 1-2:39-55, 2003.
6. -İçağasıoğlu-Çoban, Arzu. "Özürlü Bir Bireye Sahip Olan Ailelerin İhtiyaçları" Ufkun Ötesi Bilim Dergisi. 2, 1: 103-110, 2002.
7. Işıkhan, Vedat. Türkiye'de Zihinsel Engelli Çocuğa Sahip Annelerin Sorunları. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Yayınları, 2005.

ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Sorun/Problem Çözme
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav145
Toplam(%)45
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)45
Finalin Başarıya Oranı(%)55
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav1,5,5
Kısa Sınavlara hazırlık000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14114
Final Sınavına Hazırlık11010
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık166
Laboratuvar000
Final Sınavı1,5,5
Ödevler111
Sunum (Hazırlık dahil)000
Proje000
Makale İnceleme000
Toplam İş Yükü60
Toplam İş Yükü / 302
Dersin AKTS Kredisi2
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1
P1  X
P2 
P3  X
P4 
P5 
P6  X