Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Çocuk hakları ve fizyoterapide etik ilkeler hakkında bilgi edinir 2) İntrauterin hayattan başlayarak infantın gelişimi, yenidoğan dönemi ve sonraki aylara göre hareket ve fonksiyon gelişim özelliklerini öğrenir 3) Çocukların fonksiyonel duyu, davranış, biliş ve dil gelişim özelliklerini öğrenir 4) Hareket ve fonksiyon gelişim bilgilerinin pediatrik fizyoterapi yaklaşımlarındaki önemini kavrar
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
İntrauterin dönemden başlayarak bebeğin büyüme gelişme, aylara göre motor gelişimi ve fonksiyon kazanımlarının öğrenildiği, çocuk hakları ve fizyoterapistlerin etik sorumlulukları çerçevesinde çocuğun büyüme ve gelişimin temel özelliklerinin pediatrik fizyoterapide yaklaşımlarındaki öneminin kavrandığı derstir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Çocuk Hakları ve Fizyoterapide Etik İlkeler
2. Hafta
Terminoloji, Fetal Hayat ve Doğum, Yenidoğan
3. Hafta
Normal Motor Gelişim Kinezyolojisi
4. Hafta
Refleksler, reaksiyonlar ve denge
5. Hafta
Kaba motor ve fonksiyon gelişimi/ 0,1,2,3 / 4,5,6 aylık bebek
6. Hafta
Kaba motor ve fonksiyon gelişimi/ 7,8,9 aylık bebek
7. Hafta
Kaba motor ve fonksiyon gelişimi/ 10-12 aylık ve 12ay üstü
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Çocuklarda İnce Motor Gelişim
10. Hafta
Çocuklarda Fonksiyonel Duyu Gelişimi
11. Hafta
Çocuklarda Davranış Gelişimi
12. Hafta
Çocuklarda Sembolik Olmayan Bilişsel Gelişim
13. Hafta
Çocuklarda Normal Konuşma ve Dil Gelişimi
14. Hafta
Ödev Sunumları ve Rapor Teslim
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
1. Cech DJ, Martin ST. Functional Movement Development Across the Life Span, Elseiver, Saunders, 2012. 2. Piontell A. (2010). Development of Normal Fetal Movements: The First 25 Weeks of Gestation, Springer. 3. Alexander R. (2007). Normal Development of Functional Motor Skills, 4. Karaduman A, Tunca Yılmaz Ö (Eds). (2016) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon 2, Ortopedik Rehabilitasyon-Pediatrik Rehabilitasyon. Pelikan Kitabevi, Ankara. 5. Kutlutürk Yıkılmaz S.,Tanrıverdi M (Eds). (2023). Normal Hareket ve Fonksiyon Gelişimi. İstanbul Tıp Kitabevi, İstanbul.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Tartışma,Sunum,Anlatım,Örnek Olay İncelemesi,Rapor Hazırlama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
35
Ödev
1
15
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
1
14
Final Sınavına Hazırlık
1
14
14
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
10
10
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
1
6
6
Sunum (Hazırlık dahil)
1
2
2
Proje
Makale İnceleme
Toplam İş Yükü
90
Toplam İş Yükü / 30
3
Dersin AKTS Kredisi
3
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ