Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Halkla ilişkilerin Sağlık işletmelerinde konumunu ve işlevlerini açıklar. Sağlık kurumlarında Halkla İlişkilerin önemini ve gerekliliğini kavrar. 2) Sağlık kurumlarında Halkla ilişkiler faaliyetleri konusunda kavram, yöntem ve anlayışlara ilişkin bilgi sahibi olur. 3) Halkla İlişkiler kavramını tanımlar ve Sağlık kurumlarında Halkla İlişkilerin örgütlenmesi ve faaliyetlerinde kullanılan teknikleri bilir. 4) Halkla İlişkilere yakın kavramları ve ilgili diğer disiplinleri tanır. Halkla ilişkilerde iletişim, iç iletişim, medya yönetimi bilgilerine sahip olur. 5) Sağlık kurumlarında kurum içi ve kurum dışı halkla ilişkiler faaliyetlerini tanır. Kurum imajının önemini kavrar. 6) Halkla ilişkiler çalışmalarında medyanın önemini tartışır. Kurumun tanıtımına yönelik faaliyetlerin organize edilmesi konularında bilgi ve organizasyon becerisi kazanır. 7) Sağlık kurumlarında Halkla ilişkiler departmanında görev alacak personelin sahip olması gereken özellikleri ve sorumluluklarını bilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu ders; sağlık işletmelerinde halkla ilişkilerin yeri, önemi, halkla ilişkiler örgütlenmesi, sağlık işletmelerinin kendini topluma iyi tanıtması, işletmenin tanıtımına yönelik faaliyetlerin organize edilmesi, işletmenin çalışanlarca iyi tanınması, çalışanlara yönelik halkla ilişkiler eğitimi, farklı çevrelerle iletişimde halkla ilişkilerin önemi, kurumsal imajın oluşturulmasında halkla ilişkiler, sağlık iletişimi, sağlığı geliştirme, duyurum faaliyetleri, İletişim teknikleri, iletişim yöntemleri, sosyokültürel konumu belirleyen faktörler, sosyoekonomik ve kültürel konumun sağlık üzerine etkileri, basınla ilişkiler, halkla ilişkiler çalışmaları kapsamında kriz yönetimi, halkla ilişkilerde örgütlenme modelleri, yaklaşım ve sorun çözme konularını içerir.
Sağlık Kurumlarında Halkla İlişkiler ihtiyacını ortaya çıkaran nedenler ve Sağlık kurumlarında Halkla İlişkilerin önemi
3. Hafta
Halkla İlişkilere yakın kavramlar; Halkla İlişkiler ve İletişim
4. Hafta
Halkla İlişkilere yakın kavramlar; Renkler, amblem, logo, slogan v.b
5. Hafta
Halkla İlişkilere Yakın Kavramlar; Halkla İlişkiler ve Reklam,
6. Hafta
Halkla İlişkiler ve Pazarlama, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, Halkla İlişkiler ve Propaganda
7. Hafta
Ara sınav
8. Hafta
Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkilerin örgütlenme biçimi, Halkla İlişkiler departmanlarının yapılanması
9. Hafta
Sağlık Kuruluşlarında halkla ilişkiler faaliyetleri; Lobicilik, sponsorluk, imaj yaratma
10. Hafta
Sağlık kurumlarında Halkla İlişkilerde hedef kitle, hedef kitlenin tanımı
11. Hafta
Sağlık Kurumlarında Halkla İlişkilerde Medya İle İlişkiler, Etkin medya yönetimi, takibi ve medya seçimi
12. Hafta
Sağlık Kurumlarında Kurum içi halkla ilişkiler, Uygulama alanları. İç hedef kitlenin tanımı ve belirlenmesi
13. Hafta
Sağlık kurumlarında, Kurum Dışı Halkla İlişkiler ve İletişim
14. Hafta
Sağlık kurumlarında Halkla İlişkiler alanında görev yapacak kişilerde bulunması gereken özellikler ile görev ve sorumlulukları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Canöz, K., (2010), Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler Uygulamaları, Palet Yayınları Erdoğan, İrfan., (2006). Teori ve Pratikte Halkla İlişkiler, ERK yayınları, Ankara Okay, A. ve A. Okay (2005). Halkla İlişkiler: Kavram, Strateji ve Uygulamalar, Der Yayınları, İstanbul Peltekoğlu, F. B. (2007). What is Public Relations? Beta Basım Yayım, İstanbul Seçim, H. ve diğ. (2000). Halkla İlişkiler Uygulamaları ve Örnek Olaylar, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, AÖF Yayın No: 431, Eskişehir Tengilimoğlu, D. (2001). Sağlık kuruluşlarında halkla ilişkiler, Gazi Press., Ankara Tengilimoğlu, D.,(2011). Sağlık Hizmetleri pazarlaması, I.Baskı, Siyasal Kitabevi, Ankara Theaker, A. (2006). Halkla İlişkilerin Elkitabı, Çev: Murat Yaz, MediaCat, İstanbul Tosun, N.B. (2004). Pazarlama Halkla İlişkileri ve Reklam, Türkmen Kitabevi, 1. Baskı, İstanbul.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
1
40
40
Ders Saati
14
2
28
Ara Sınava Hazırlık
1
20
20
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
Toplam İş Yükü
90
Toplam İş Yükü / 30
3
Dersin AKTS Kredisi
3
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ