Anasayfa  »  Adana Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu »  Tıbbi Görüntüleme Teknikleri Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
SAĞLIĞI KORUMA VE GELİŞTİRME SHMY130 - 2 + 0 3

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİÖnlisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IÖğretim Görevlisi Konca Kaya Tatar
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Sağlık ve sağlıkla ilgili kavramları bilir.
2) Sağlığı koruma ve geliştirme kavramlarını öğrenir
3) Sağlığı etkileyen faktörleri bilir.
4) Bireye olumlu sağlık davranışı kazandırmanın önemini kavrar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu ders; birey, aile ve toplumun farklı kesimlerinin sağlığını koruma ve geliştirme üzerine odaklanır. Bu ders kapsamında öğrenciler, sağlıklı yaşam biçimi davranışlarını kazanma ve kazandırma, davranış değiştirme stratejilerini planlama, uygulama ve değerlendirme konusunda temel düzeyde bilgi sahibi olurlar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Sağlığın Tanımı, Sağlıkla İlgili Kavramlar
2. Hafta Sağlığı Koruma ve Geliştirme Kavramları Ve Davranışları
3. Hafta Türkiye'nin Temel Sağlık Sorunları
4. Hafta Ulusal ve Uluslar arası SağlıkÖrgütleri
5. Hafta Beslenme ve Kilo Kontrolü, Sağlığı koruma ve geliştirmede beslenmenin rolü, beslenme davranışlarını etkileyen faktörler
6. Hafta Sağlığı Geliştirme Programları Geliştirme: Egzersiz Yönetimi- Stres ve stres yönetimi
7. Hafta Ara sınav
8. Hafta Birey,toplum ve şiddet
9. Hafta Okul Çağı Çocuğu ve Adölesan Sağlığı ve Sağlığı Geliştirme
10. Hafta Yetişkin Sağlığı ve Sağlığı Koruma ve Geliştirme
11. Hafta Yaşlı Sağlığı ve Sağlığı Koruma ve Geliştirme
12. Hafta Yaşam Kalitesi
13. Hafta Birincil, İkincil, Üçüncül Koruma
14. Hafta Dersin Değerlendirilmesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAREdelman CL, Mandle CL, (2002). Health Promotion Throughout the Lifespan, Mosby, Toronto.
Bek, N. (2008). Fiziksel Aktivite ve Sağlığımız, Klasmat Matbaacılık, Ankara.
T.C. Sağlık Bakanlığı Temel Sağlık Hizmetleri genel Müdürlüğü, Türkiye Obezite (Şişmanlık) İle Mücadele ve Kontrol Programı (2010-2014), 1. Basım, Sağlık Bakanlığı Yayın No: 773. Kuban Matbaacılık Yayıncılık, Ankara, 2010,
Öz, F. (2004). Sağlık Alanında Temel Kavramlar, İmaj İç ve Dış Ticaret A.Ş.
Tabak, R.S. (2000). Sağlık Eğitimi, Somgür Yayıncılık, Ankara.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav150
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler144
Toplam İş Yükü66
Toplam İş Yükü / 302,2
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1       
P2       
P3       
P4       
P5       
P6       
P7       
P8       
P9       
P10       
P11       
P12       
P13       
P14       
P15       
P16