Anasayfa  »  Kahramankazan Meslek Yüksekokulu »  Lojistik Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ULUSLARARASI PAZARLAMA KMS212 - 4 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİÖnlisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Uluslararası pazarlama faaliyetlerinin planlanması hakkında bilgi sahibi olma
2) Uluslararası pazarlara girmek isteyen firmaların hedef pazarını seçebilmek için uyguladıkları stratejiler hakkında bilgi sahibi olma
3) Uluslararası pazarlara girmek isteyen firmaların hedefledikleri pazarlara yönelik, konumlandırma stratejileri hakkında bilgi sahibi olma
4) Firmaların küresel pazarlara girme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma
5) Firmaların uluslararası pazarlardaki ürün ve marka kararları hakkında bilgi sahibi olma
6) Firmaların uluslararası pazarlardaki fiyatlandırma stratejileri hakkında bilgi sahibi olma
7) Firmaların uluslararası pazarlardaki tutundurma stratejileri hakkında bilgi sahibi olma
8) Firmaların uluslararası pazarlardaki dağıtım ve lojistik faaliyetleri hakkında bilgi sahibi olma
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMI
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Uluslararası Pazarlamaya Giriş
2. Hafta Uluslararası Pazarlama Çevresi
3. Hafta Küresel Bilgi Sistemleri ve Pazar Araştırması
4. Hafta Uluslararası Pazar Bölümleme, Hedef Pazarların Seçimi ve Konumlandırma
5. Hafta İthalat, İhracat ve Uluslararası Kaynak Arayışı
6. Hafta Küresel Pazarlara Giriş Stratejileri
7. Hafta Uluslararası Pazarlarda Ürün ve Marka Kararları
8. Hafta Arasınav
9. Hafta Uluslararası Pazarlamada Fiyatlandırma ve Ödeme Şekilleri
10. Hafta Uluslararası Pazarlamada Fiyatlandırma ve Ödeme Şekilleri
11. Hafta Uluslararası Pazarlarda Dağıtım ve Lojistik
12. Hafta Uluslararası Pazarlarda İletişim
13. Hafta Uluslararası Pazarlarda İletişim
14. Hafta Küresel E-Ticaret
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARProf. Dr. Mehmet Karafakioğlu (2010) "Uluslararası Pazarlama Yönetimi" İstanbul: Beta
Gerald Albaum, Jesper Strandskov and Edvin Duerr (2008)"International Marketing and Export Management" England: Prentice Hall
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Proje,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev120
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık4520
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14456
Final Sınavına Hazırlık12525
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık12020
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler
Toplam İş Yükü151
Toplam İş Yükü / 305,03
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7Ö8
P1               
P2               
P3               
P4               
P5               
P6               
P7               
P8               
P9               
P10               
P11               
P12               
P13               
P14