DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Andaç Töre Şamiloğlu
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Nesne tabanlı yazılım geliştirme, 2) Dijital sistemlerin temel kavramlarını anlama 3) Mikrokontrolcülerin programlanması 4) Mikrokontrolcülerde deneysel ve benzetim tabanlı çalışmalar. 5) Elektronik ve mekanik sistemlerin interaktif tasarımı becerisi 6) Proje grupları oluşturularak mekatronik sistem tasarımlarının yapılması. 7) Güncel mekatronik teknolojileri 8) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Var( MAK313) |
ÖNERİLEN DERSLER | MAK 302 Elektronik dersinin önceden alınmasının faydalı olacağı değerlendirilmektedir. |
DERS TANIMI | Mekatronik sistemler hakkında genel bilgi. Genel kullanım alanları. Temel robotik prensipler. Bilgisayar kontrolü. Sinyal tipleri, algılayıcılar, ara birimler ve hareket verici sistemler. Kontrol amaçlı elektronik devreler. Bilgisayar simülasyonu. Mekanizmaların bilgisayarlı kontrolü. Gerçek zamanlı algılama ve tepki verme. Mekatronik tasarımda çeşitli uygulamalar. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Temel Kavramlar | 2. Hafta | C# programlama dili ile programlamaya giriş | 3. Hafta | C# programlama dilinde temel uygulamalar | 4. Hafta | Mekatronik sistemler için elektronik elemanlara giriş | 5. Hafta | Mekatronik sistemler için elektronik elemanlar | 6. Hafta | Mikrokontrolcüler | 7. Hafta | PIC-C ile Mikrokontrolcü Programlama | 8. Hafta | Arasınav | 9. Hafta | PIC-C ile Mikrokontrolcü Programlama ve Bilgisayarla iletişim | 10. Hafta | Elektronik Devre simülasyonu | 11. Hafta | Elektronik Devre simülasyonu | 12. Hafta | Eyleyiciler | 13. Hafta | Eyleyiciler ve enerji kaynakları | 14. Hafta | Proje gruplarının sunumları |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Mechatronics, Sabri Çetinkunt, Wiley Mechatronics Handbook, Robert H. Bishop, CRC Press Introduction to Mechatronics and Measurement Systems D. G. Alciatore, M.B. Histand Mc Graw Hill
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Sunum,Anlatım,Eğitim-Uygulama |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 25 | Ödev | 1 | 10 | Mini-Sınav | 1 | 20 | Devam | 1 | 5 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2,5 | 2,5 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 7 | 1 | 7 | Laboratuvar | 5 | 3 | 15 | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 | Ödevler | 2 | 5 | 10 | Proje | 1 | 15 | 15 | Toplam İş Yükü | | | 156,5 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,21 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |