Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi 2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi 3) Bir sistem, eleman ve prosesi istenilen ihtiyaçları karşılayacak şekilde tasarlama becerisi 4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi 5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi 6) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi 7) Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri ve modern mühendislik aygıtlarını kullanabilme becerisi
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Öğrencinin Termodinamik konuları hakkındaki temel bilgilere sahip olması yeterlidir.
DERS TANIMI
Motorların tarihçesi. Termik makinalar ve motorlar. Motorların genel yapısı ve çalışma. Ilkeleri. Teorik motor çevrimleri. Motorlarda değişik basınç, güç ve verim kavramları. Motorlarda yakıt tüketimi. Motorların ön tasarımı ve motor seçimi. Motor yakıtları. Motorlarda yanma ve vuruntu
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Motor tarihçesi
2. Hafta
Termik makinalar ve motorlar
3. Hafta
Motorların genel yapısı ve çalışma ilkeleri
4. Hafta
Motorların genel yapısı ve çalışma ilkeleri
5. Hafta
Teorik motor çevrimleri
6. Hafta
Teorik motor çevrimleri
7. Hafta
Motorlarda değişik basınç, güç ve verim kavramları
8. Hafta
ARA SINAV
9. Hafta
Motorlarda yakıt tüketimi
10. Hafta
Motorların ön tasarımı ve motor seçimi
11. Hafta
Motorların ön tasarımı ve motor seçimi
12. Hafta
Motor yakıtları, alternative yakıtlar
13. Hafta
Motorlarda yanma, vuruntu ve eksoz kirliliği
14. Hafta
Motorlarda yanma, vuruntu ve eksoz kirliliği
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
1. 1. Ferguson, C.,R., "Internal Combustion Engines", John-Wiley and Sons, 1986 2. 2. Heywood, J.B., "Internal Combustion Engine Fundamentals", Mc Graw-Hill, 1988. 3. 3. Safgönül, B., et. al. "Internal Combustion Engines", Birsen Publications, 1995. (In Turkish) 4. Pulkrabek, W., W., "Engineering Fundamentals of the Internal Combustion Engines", Prentice Hall, 1997
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Soru-Cevap,Sunum,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
3
5
Mini-Sınav
6
10
Devam
1
5
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1,5
1,5
Kısa Sınavlara hazırlık
10
,5
5
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
10
2
20
Final Sınavına Hazırlık
10
4
40
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
6
1,5
9
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1,5
1,5
Ödevler
Proje
1
36
36
Kısa Sınavlar
2
,5
1
Toplam İş Yükü
156
Toplam İş Yükü / 30
5,2
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ