DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 3 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Öğretim Görevlisi Alparslan Kuloğlu
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Organizasyonlarda toplam kalite yönetimi için gerekli olan iş sürecini uygulayabilme becerisine sahip olur 2) Kalite organizasyonu kurabilme becerisine sahip olur 3) Problem çözme becerisine sahip olur 4) Özdeğerlendirme yapabilme becerisine sahip olur 5) Ekip çalışmasına etkili olarak katılabilme becerisine sahip olur 6) Hizmet işletmelerinde kalite ölçümü yapabilme becerisine sahip olur 7) Bazı kalite ölçme ve iyileştirme araçlarını kullanabilme becerisine sahip olur
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | TKY prensipleri ve genel kalite bilgileri, kalite organizasyonu, problem çözme süreci ve araçları, özdeğerlendirme ve kalite modelleri, hizmet işletmelerinde kalite, stratejik yönetim - balanced scorecard - hoshin planning, süreç yönetimi, ekip çalışması ve türleri, motivasyon ve liderlik, FMEA (Hata Türü ve Etkileri Analizi) ve benchmarking (kıyaslama). |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | TKY prensipleri ve genel kalite bilgileri | 2. Hafta | Genel kalite bilgileri ve kalite organizasyonu | 3. Hafta | Kalite maliyetleri | 4. Hafta | Özdeğerlendirme ve kalite modelleri | 5. Hafta | Özdeğerlendirme ve kalite modelleri | 6. Hafta | Problem çözme süreci ve araçları | 7. Hafta | Problem çözme araçları | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Hizmet işletmelerinde kalite ve Servqual | 10. Hafta | Stratejik Yönetim - Balanced Scorecard - Hoshin Planning | 11. Hafta | Benchmarking | 12. Hafta | Süreç yönetimi | 13. Hafta | Ekip çalışması ve türleri | 14. Hafta | Motivasyon ve Liderlik |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Dale, B. (1999) Managing Quality, 3rd ed, Blackwell Business. Gryna, F. (2001) Quality Planning & Analysis, 4th ed., McGraw-Hill.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 4 | 20 | Mini-Sınav | 4 | 10 | Devam | 1 | 5 | Toplam(%) | | 65 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 65 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 35 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | 4 | 4 | 16 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 5 | 5 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 5 | 5 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 4 | 4 | 16 | Toplam İş Yükü | | | 102 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 3,4 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 3 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |