DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 4 |
YARIYIL | Yedinci Yarıyıl (Güz) |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Öğretim Görevlisi İrem Taştan Aslaner Öğretim Görevlisi Serkan Şen Öğretim Görevlisi Selma Kasımay Öğretim Görevlisi Mustafa Murat Başekim Öğretim Görevlisi Merve Acer Öğretim Görevlisi Deniz Arman
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) etkili sunum becerileri geliştirmesini sağlama 2) iki farklı sunum yaparak iletişim yeteneklerini artırma ve çeşitli izleyici gruplarına hitap etme 3) giriş, gelişme ve sonuç bölümlerini hazırlama pratiği yaparak sunum organizasyon becerilerini geliştirmelerini sağlama 4) sunumlarını daha etkileyici ve anlaşılır hale getirmek için uygun kelime dağarcığı, cümle yapıları ve geçişler kullanarak dil yeterliliklerini geliştirme 5) etkili beden dili kullanımını geliştirme 6) kişisel bilgi ve deneyimlerini kullanarak otantik sunumlar hazırlamaları teşvik edilerek konuşmalarını izleyicileri için daha ilgi çekici hale getirme 7) topluluk önünde konuşma konusundaki özgüvenlerini artırma 8) akranlarının sunduğu sunumları eleştirel bir şekilde değerlendirme becerilerini geliştirme ve bu sayede daha seçici ve yapıcı geri bildirimlerde bulunma gibi becerilerini geliştirme fırsatı yakalayacaklardır.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | - |
DERS TANIMI | Bu sunum dersi, öğrencilere profesyonel sunumlarda başarılı olmak için gereken becerileri ve özgüveni kazandırmak; eğitimci yönlendirmeli ve serbest sunum deneyimleri aracılığıyla, öğrencilerin sözlü iletişim yeteneklerini geliştirmesi, akademik ve profesyonel bağlamda sunum yapma aşamalarına odaklanmalarını sağlar. Ayrıca, bu ders; sunum organizasyonu, sözlü dil ve beden dilini kullanarak öğrencilerin etkili iletişimciler haline gelmelerine olanak sağlamak amacıyla tasarlanmıştır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Introduction & Detailed Course Outline | 2. Hafta | Error correction codes & Active listening and note-taking | 3. Hafta | Topic selection & Narrowing down the topic | 4. Hafta | How to write introductions with attention grabbers | 5. Hafta | How to organize the body using signposting | 6. Hafta | How to write conclusions & Practicing connectors and linkers | 7. Hafta | Differentiating topic vs. title & Written vs. Spoken Language | 8. Hafta | MIDTERM | 9. Hafta | Visual Aids & Referring to visual aids | 10. Hafta | Physical and Vocal Delivery & Handling Questions | 11. Hafta | Guided Individual Presentation Rehearsals | 12. Hafta | Guided Individual Presentation | 13. Hafta | Taking feedback and Q&A sessions | 14. Hafta | Final Individual Presentations |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | CDU-Compiled Materials Booklet(2023) Destek video materyalleri Öğrencilerin eğitim alanlarına uygun bireysel çalışma materyalleri önerilmektedir. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum,Diğer |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 20 | Uygulama/Pratik | 1 | 20 | Sözlü | 1 | 5 | Diğer | 1 | 20 | Toplam(%) | | 65 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 65 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 35 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 2 | 22 | 44 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 7 | 7 | Ders Saati | 14 | 4 | 56 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 16 | 16 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | 125 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4,16 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | İngilizce |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |