DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Mehmet Dikmen
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Bilimsel ve matematiksel prensipleri mühendislik pratiğinde uygulama becerisine sahip olur. 2) Sistem analizi ve tasarımı uygulamalarında bilgisayar programlarını bir araç olarak kullanma becerisine sahip olur. 3) İleri ölçme ve veri analizi prensiplerini uygulama becerisine sahip olur. 4) Sistem/proses tasarımı aşamalarını, farklı teknik alternatifleri çevre, maliyet, güvenlik ve diğer kısıtlar altında bir endüstri mühendisliği problemine uygulama becerisine sahip olur. 5) Bir endüstri mühendisliği problemini tasarlama, analiz etme, ölçme ve değerlendirme becerisine sahip olur.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bilginin gösterimi. Kural tabanlı sistemler. Bilgi edinme, karar ağaçları, ID3 algoritması. Sonuç çıkarma motoru: ileri yönlü zincirleme, geri yönlü zincirleme ve geri yönlü zincirleme algoritmaları. Kesin olmayan düşünme, uzman sistemlerde belirsizlik modelleri, bilgi doğrulama. Bulanık uzman sistemler. Çatı tabanlı uzman sistemler. Karışık sistemler. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Uzman sistemler: temelleri ve yapısı | 2. Hafta | Bilgi temsili ve kural tabanlı sistemler | 3. Hafta | Bilgi temsili gerçekleştirim kuralları | 4. Hafta | Bilgi getirimi ve örnekler | 5. Hafta | Çıkarsama makinası: ileri zincirleme algoritması | 6. Hafta | Çıkarsama makinası: geri zincirleme algortiması | 7. Hafta | Uzman sistemlerde belirsizlik yönetimi | 8. Hafta | Kural tabanının doğrulanması | 9. Hafta | Arasınav | 10. Hafta | Melez uzman sistemler | 11. Hafta | Bulanık uzman sistemler | 12. Hafta | Çerçeve tabanlı uzman sistemler | 13. Hafta | Bilgi mühendisliği: problem tanımlama, tasarım ve çözüm. | 14. Hafta | Bilgi tabanlı sistem projeleri |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | James P. Ignizio. Introduction to Expert Systems. The Development and Implementation of Rule-Based Expert Systems, McGraw-Hill, Inc., 1991; Michael Negnevitsky. A Guide to Intelligent Systems, Addison-Wesley, 2001
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Soru-Cevap,Anlatım,Eğitim-Uygulama,Sunum,Sorun/Problem Çözme |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Toplam(%) | | 0 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 0 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 100 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | | | | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 5 | 70 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 30 | 30 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | 144 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4,8 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |