DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 3 |
YARIYIL | Beşinci Yarıyıl (Güz) |
AKTS | 7 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Doğrusal olmayan programlama, tamsayılı programlama ve dinamik programlamanın temel kavram ve ilkelerini kavrar 2) Doğrusal olmayan programlamada yerel ve bütünsel eniyilik şartlarını anlayabilir 3) Tamsayılı karar modellerinin çözümünde eniyilik şartlarını anlayabilir 4) Problemleri dinamik programlama çerçevesinde modelleyebilir 5) Dinamik programlamada yineleyen fonksiyonları oluşturabilir 6) Tek ve çok değişkenli doğrusal olmayan modelleri, tamsayılı karar modellerini ve dinamik programlama modellerini çözebilme ve sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Var( END208) |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Doğrusal olmayan karar modeli, yerel ve bütünsel eniyilik, dışbükeylik ve kareli biçimler. Tek ve çok değişkenli modellerin analitik ve sayısal çözümleri. Tamsayılı programlama, dal ve sınır yöntemi. Dinamik programlama. Risk ve belirsizlik ortamlarında karar verme. Oyun teorisi. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Serim Modelleri:En Kısa Yol Problemi | 2. Hafta | Yayılma ve En büyük Akş Problemleri | 3. Hafta | Proje Yönetimi | 4. Hafta | CPM ve PERT | 5. Hafta | Tamsayılı Karar Modelleri ve Örnekler | 6. Hafta | Dal ve Sınır Algoritması | 7. Hafta | Doğrusal Olmayan Karar Modelleri ve Örnekler | 8. Hafta | Arasınav | 9. Hafta | Tek Değişkenli Doğrusal Olmayan Modelin Analitik ve Sayısal Çözümü | 10. Hafta | Çok Değişkenli Doğrusal Olmayan Modeller | 11. Hafta | Çok Kademeli Karar Problemleri | 12. Hafta | Dinamik Programlama | 13. Hafta | Dinamik Programlama Örnekleri | 14. Hafta | Bilgisayar Uygulamaları |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Kara, İ. (1986) Doğrusal Olmayan Modeller, Anadolu Üniversitesi Basımevi; Winston, W.L. (1994) Operations Research: Applications and Algorithms, Duxbury Press; Taha, H.A. (1997) Operations Research: An Introduction. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Eğitim-Uygulama,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Mini-Sınav | 8 | 30 | Uygulama/Pratik | 1 | 15 | Devam | 1 | 5 | Toplam(%) | | 80 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 80 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 20 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | 8 | 4 | 32 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 5 | 70 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Ders Saati | 14 | 4 | 56 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Laboratuvar | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | 204 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 6,8 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 7 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |