DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 1 |
YARIYIL | İkinci Yarıyıl (Bahar) |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Muhammet Yorulmaz Doktor Öğretim Üyesi Halil Ersoy
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) İşaretçileri kullanarak uygun çözüm algoritmasını oluşturabilir ve C programlama dili ile kodlar 2) Dizgileri kullanarak uygun çözüm algoritmasını oluşturabilir ve C programlama dili ile kodlar 3) Yapıları kullanarak uygun çözüm algoritmasını oluşturabilir ve C programlama dili ile kodlar 4) Dosyaları kullanarak uygun çözüm algoritmasını oluşturabilir ve C programlama dili ile kodlar 5) Nesne Yönelimli Programlama kavramlarını açıklar 6) Problemleri nesne yönelimli bakış açısı ile analiz edebilir, tasarlayabilir ve C++ programlama dili ile kodlar 7) İşleç yükleme kullanarak problem çözebilir ve C++ programlama dili ile kodlar 8) Kalıtım kullanarak problem çözebilir ve C++ programlama dili ile kodlar 9) Yazılmış bir programı izleyebilir ve hatalarını bulur
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Var( BİL101) |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Nesne Yönelimli Programlama C/C++. Temel NYP kavramları. Fonksiyon türleri. Göstergeler ve Dizi işlemleri. Karakter ve karakter dizgisi işlemleri, standart kitaplık fonksiyonları. Desenli Giriş/Çıkış. Yapı veri türü. Kütük yapıları-metin ve ikili. Sıralı ve Rasgele erişim. Devingen bellek kullanımı, bağlı listeler. Nesne kavramı, Sınıf, Veri soyutlama ve Sarmalama. Olay ve İleti özellikleri. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | İşaretçiler | 2. Hafta | İşaretçiler | 3. Hafta | Karakter Dizigileri (Strings) | 4. Hafta | Karakter fonksiyonları ve Karakter dizgisi (String) | 5. Hafta | Yapılar | 6. Hafta | Dosya ve Dosya Uygulamaları | 7. Hafta | Dosya ve Dosya Uygulamaları | 8. Hafta | Ara-sınav | 9. Hafta | C++ Programlama Diline Giriş | 10. Hafta | Nesne Yönelimli Programlama-NYP ve Temel Kavramları | 11. Hafta | Nesne Yönelimli Program Analiz- Tasarımı | 12. Hafta | C++ Sınıflar ve Veri Soyutlama | 13. Hafta | Nesne Yönelimli Programlama yaklaşımı ile problem çözme | 14. Hafta | NYP İşleç Yükleme, Katılım |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | C How to Program,H.M.Deitel and P.J.Deitel, Prentice Hall, (2010-14) Problem Solving & Programming in C/C++,B.Koffman,(2001) Problem Solving and Programming Concept, M. Sprankle, Pearson Education (2003) Programlamayı C ile Öğreniyorum , Muhammet & Seher Yorulmaz, (2013)
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Deney,Eğitim-Uygulama,Rapor Hazırlama,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 35 | Ödev | 2 | 10 | Mini-Sınav | 3 | 15 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | 3 | 10 | 30 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | | | | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 45 | 45 | Ders Saati | 4 | 1 | 4 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 30 | 30 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 4 | 9 | 36 | Toplam İş Yükü | | | 149 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4,96 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |