DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 12 |
YARIYIL | Dördüncü Yıl |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Resmiye Ebru Tirali Doktor Öğretim Üyesi Güler Burcu Senirkentli Doktor Öğretim Üyesi Didem Sakaryalı Uyar Öğretim Görevlisi Yeşim Turan Öğretim Görevlisi Simge Polat
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Çocuk hastalarda farmakolojik ve non-farmakolojik davranış yönlendirme teknikleri hakkında bilgi sahibi olarak dental problemlerin çözümleme ve tedavi becerisi kazanır. 2) Learning the differences between primary and permanent tooth morphologies and cavity preparations. 3) Çürükten korunma yöntemlerinin öğrenilmesi, fissür örtücü ve flor uygulamalarının kavranması beklenmektedir. 4) Süt ve genç daimi dişlerde pulpal patolojilerini, tedavilerini öğrenme 5) Dental arklarda ve yüz iskelet yapılarında meydana gelen büyüme ve gelişim olayları, malokluzyonlar ve etyolojileri, kullanılabilecek apareyler hakkında bilgi sahibi olunması amaçlanır. 6) Besin maddelerinin büyüme ve gelişime olan sistemik etkilerini ve ağız kavitesi üzerindeki lokal etkilerinin anlaşılması 7) Çocukluk hastalıkları ve bu hastalıkların oral bulgularını öğrenme 8) Çocukluk dönemi periodontal hastalıkların sınıflandırılması, periodontal hastalıkların periyodontal hastalıkların moleküler biyolojisi ve oral patolojiler hakkında bilgi sahibi olmaktır.epidemiyolojisi ve mikrobiyolojisi, immünite ve inflamasyon, konak-mikrobiyal etkileşimler ve
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | DENT455 |
DERS TANIMI | The objective is to complete dental treatments by using the behavior management techniques in children and to learn the treatment modality correctly. To teach conventional and adhesive restorative techniques in primary and permanent dentition. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | -Hasta anamnezi alıp değerlendirir.Tedavi planlaması yapar.Radyografi değerlendirir. | 2. Hafta | -Koruyucu uygulamaların fissür tedavileri, topikal florür uygulamaları bizzat öğrenci tarafından yapılmasını içerir.Komplike restorasyonlar için öğrenci öğretim üyesi işlem yaparken gözlem yapar.Öğrenci hastalara oral hijyen eğitimi verir. | 3. Hafta | -Öğretim üyesi işlem yaparken dört elli çalışma sistemini öğrenmesi için asiste eder.Vaka planlama, değerlendirme ve yönlendirme üzerine öğretim üyesi ile birebir çalışır. | 4. Hafta | | 5. Hafta | |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | 1. Avery, David R., and Ralph E. McDonald. McDonald and Avery's Dentistry for the Child and Adolescent-E-book. Elsevier Health Sciences, 2021. 2. Pinkham, Jimmy R., et al. "Pediatric dentistry." Infancy Through Adolescence 2005. 3. Koch, Goran, et al., eds. Pediatric dentistry: A Clinical approach. John Wiley & Sons, 2017.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Örnek Olay İncelemesi,Eğitim-Uygulama |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Sözlü | 1 | 100 | Toplam(%) | | 100 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 100 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 0 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | | | | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 3 | 10 | 30 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 10 | 10 | Ders Saati | 20 | 4 | 80 | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | 121 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4,03 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | İngilizce |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |