Anasayfa  »  Diş Hekimliği Fakültesi »  Diş Programı (İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
PEDODONTİ KLİNİK UYGULAMA DENT455 Dördüncü Yıl 0 + K (K=20 saat) 4

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI12
YARIYILDördüncü Yıl
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Resmiye Ebru Tirali
Doktor Öğretim Üyesi Güler Burcu Senirkentli
Doktor Öğretim Üyesi Didem Sakaryalı Uyar
Öğretim Görevlisi Yeşim Turan
Öğretim Görevlisi Simge Polat
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Çocuk hastalarda farmakolojik ve non-farmakolojik davranış yönlendirme teknikleri hakkında bilgi sahibi olarak dental problemlerin çözümleme ve tedavi becerisi kazanır.
2) Learning the differences between primary and permanent tooth morphologies and cavity preparations.
3) Çürükten korunma yöntemlerinin öğrenilmesi, fissür örtücü ve flor uygulamalarının kavranması beklenmektedir.
4) Süt ve genç daimi dişlerde pulpal patolojilerini, tedavilerini öğrenme
5) Dental arklarda ve yüz iskelet yapılarında meydana gelen büyüme ve gelişim olayları, malokluzyonlar ve etyolojileri, kullanılabilecek apareyler hakkında bilgi sahibi olunması amaçlanır.
6) Besin maddelerinin büyüme ve gelişime olan sistemik etkilerini ve ağız kavitesi üzerindeki lokal etkilerinin anlaşılması
7) Çocukluk hastalıkları ve bu hastalıkların oral bulgularını öğrenme
8) Çocukluk dönemi periodontal hastalıkların sınıflandırılması, periodontal hastalıkların periyodontal hastalıkların moleküler biyolojisi ve oral patolojiler hakkında bilgi sahibi olmaktır.epidemiyolojisi ve mikrobiyolojisi, immünite ve inflamasyon, konak-mikrobiyal etkileşimler ve
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERDENT455
DERS TANIMIThe objective is to complete dental treatments by using the behavior management techniques in children and to learn the treatment modality correctly. To teach conventional and adhesive restorative techniques in primary and permanent dentition.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta -Hasta anamnezi alıp değerlendirir.Tedavi planlaması yapar.Radyografi değerlendirir.
2. Hafta -Koruyucu uygulamaların fissür tedavileri, topikal florür uygulamaları bizzat öğrenci tarafından yapılmasını içerir.Komplike restorasyonlar için öğrenci öğretim üyesi işlem yaparken gözlem yapar.Öğrenci hastalara oral hijyen eğitimi verir.
3. Hafta -Öğretim üyesi işlem yaparken dört elli çalışma sistemini öğrenmesi için asiste eder.Vaka planlama, değerlendirme ve yönlendirme üzerine öğretim üyesi ile birebir çalışır.
4. Hafta
5. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Avery, David R., and Ralph E. McDonald. McDonald and Avery's Dentistry for the Child and Adolescent-E-book. Elsevier Health Sciences, 2021.
2. Pinkham, Jimmy R., et al. "Pediatric dentistry." Infancy Through Adolescence 2005.
3. Koch, Goran, et al., eds. Pediatric dentistry: A Clinical approach. John Wiley & Sons, 2017.

ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Örnek Olay İncelemesi,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Sözlü1100
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi31030
Final Sınavına Hazırlık11010
Ders Saati20480
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler
Toplam İş Yükü121
Toplam İş Yükü / 304,03
Dersin AKTS Kredisi4
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7Ö8
P1               
P2               
P3  X              
P4      X       X    
P5               
P6               
P7  X   X   X   X   X   X   X   X