Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) 113-Diş hekimliği ile tanışarak temel bilgileri edinir 2) 113-Diş hekimliğindeki anabilim dallarının kapsamlarını açıklar. 3) 113-Temel Tıp Bilimlerinden Farmakoloji dersinin temel ifadelerini tanımlar. 4) 113-Temel Tıp Bilimlerinden Anatomi dersinin temel ifadelerini tanımlar. 5) 113-Temel Tıp Bilimlerinden Tıbbi biyoloji dersinin temel ifadelerini tanımlar. 6) 113-Temel Tıp Bilimlerinden Organik Kimya dersinin temel ifadelerini tanımlar. 7) 113-Temel Tıp Bilimleri terimlerini diş hekimliği eğitimine entegre eder. 8) 113-Temel Tıp bilimleri bünyesinde bulunan konulara giriş yapar. 9) 123-Hücre zarı ve organellerin yapı ve işlevlerini sayar. 10) 123-Hücrede yer alan temel biyolojik molekülleri listeler. 11) 123-Ekstra sellüler matriksin yapı ve işlevlerini tanımlar. 12) 123-Replikasyon, transkripsiyon ve translasyon basamaklarını doğru sıralama ile sayar. 13) 123-Hücre organellerinin birbirleriyle olan ilişkilerini değerlendirir. 14) 123-Kemik, sinir ve kas doku histoloji ve fizyolojisini değerlendirir. 15) 123-Doku yapılarının fonksiyonlarını sıralar. 16) 123-Hücre bölünmesinin mekanizmalarını ayırt eder. 17) 133-Büyüme ve gelişim teorilerini tanımlar. 18) 133-Büyüme ve ve gelişimi etkileyen faktörleri belirtir. 19) 133-Kafa kaidesi, yüz kemikleri ve maksilla ve mandibulanın prenatal büyüme ve gelişimini tanımlar. 20) 133-Kafa kaidesi, yüz kemikleri ve maksilla ve mandibulanın postnatal büyüme ve gelişimini tanımlar. 21) 133-Dentisyonun gelişim aşamalarını tanımlar. 22) 133-Büyüme ve gelişim dönemlerine ait histolojik özellikleri sayar. 23) 133-Büyüme ve gelişime etki eden genetik faktörleri sayar. 24) 133-Normal olmayan büyüme gelişim paternlerini tanımlar. 25) 143-Mikrobiyoloji temel kavramlarını belirtir. 26) 143-Oral bölgede bulunan mikroorganizma, bakteri ve mantarların özelliklerini sayar. 27) 143-Ağız ve çevre dokularının anatomisinin özelliklerini sayar. 28) 143-Dental dokuların normal ve anormal gelişim özelliklerini belirtir. 29) 143-Ağız, diş ve çevre dokuların innervasyon özelliklerini belirtir. 30) 143-Oral kavite, tükürük bezleri ve diş histolojisine ait özellikleri tanımlar. 31) 143-İnsan mikrobiyatasının genel özelliklerini tanımlar. 32) 143-Baş boyun bölgesinin anatomik özelliklerini tanımlar. 33) 153-Etik, Tıp Etiği kavramlarını tanımlayarak biyopsikososyal ilişkileri açıklar. 34) 153-İnsan davranış özelliklerini düşünce, kişilik, öğrenme ve toplumsal açıdan değerlendirir. 35) 153-Etik açıdan hasta-hekim ilişkileri, hasta hakları ve hekim sorumluluğunda olan durumları sayar. 36) 153-Çalışma ekibi ve sağlık alanında çalışan diğer meslek grupları ile iletişim kurar. 37) 153-Araştırma ve yayın etiği konularının akademik hayattaki önemini ifade eder. 38) 153-Diş hekimliği uygulamalarında ortaya çıkan deontolojik sorunları tanımlar. 39) 153-Uygun ve ahlaki davranışları mesleki uygulamalarına adapte eder. 40) 153-Psikoloji yöntemlerini açıklayarak hasta bakımı ile ilişkisini tanımlar. 41) 163-Tükürük bezlerinin anatomisi ve histolojisini tanımlar. 42) 163-Tükürük salgısının miktarı ve buna etki eden durumları değerlendirir. 43) 163-Tükürüğün yapısına organik ve inorganik içeriğinin etkilerini açıklar. 44) 163-Tükürüğün fonksiyonlarını sıralar. 45) 163-Tükürük-çürük ilişkisi ve çürük patofizyolojisi açıklar. 46) 163-Süt dişlerinde çürüğün yayılmasına etki eden faktörleri tanımlar. 47) 163-Tükürük ve periodontal hastalık ilişkisini tanımlar. 48) 163-Çürük teşhis ve ağız sağlığının korunmasında etkili yöntemleri sayar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
DENT 112 Kurul kapsamında biyokimya, histoloji, organik kimya ve anatomi bölümleri temel kavramları ve terminolojiyi işlenir.
DENT 122 Kurul kapsamında hücre ve dokuların kimyasal, fiziksel ve biyolojik özellikleri biyokimya, biyofizik, fizyoloji, histoloji ve tıbbi biyoloji departmanlarınca işlenir.
DENT 132 İnsanın büyüme ve gelişimi anatomi, tıbbi genetik, histoloji ve fizyoloji departmanlarınca işlenir.
DENT 142 Baş-boyun bölgesinin anatomisi, histolojisi ve dentisyonun normal gelişimi ve anomalilerini kapsar.
DENT 152 Tıp etiği, hekim-hasta ilişkileri ve psikolojinin temel kavramlarını kapsar.
DENT 160 Tükürüğün yapısı ve özelliklerini, plağın içeriği ve periodontal hastalıkla ilişkisini, çürüğün genel özelliklerini kapsar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Diş hekimliği ile Tanışma, Tıp Bilimlerine Giriş(1.Kurul)
2. Hafta
Diş hekimliği ile Tanışma, Tıp Bilimlerine Giriş(1.Kurul)
3. Hafta
Diş hekimliği ile Tanışma, Tıp Bilimlerine Giriş(1.Kurul)
4. Hafta
Diş hekimliği ile Tanışma, Tıp Bilimlerine Giriş(1.Kurul)
5. Hafta
Diş hekimliği ile Tanışma, Tıp Bilimlerine Giriş(1.Kurul)
6. Hafta
Hücre ve Doku (2. Kurul)
7. Hafta
Hücre ve Doku (2. Kurul)
8. Hafta
Hücre ve Doku (2. Kurul)
9. Hafta
Hücre ve Doku (2. Kurul)
10. Hafta
Hücre ve Doku (2. Kurul)
11. Hafta
Hücre ve Doku (2. Kurul)
12. Hafta
Hücre ve Doku (2. Kurul)
13. Hafta
Hücre ve Doku (2. Kurul)
14. Hafta
Hücre ve Doku (2. Kurul)
15. Hafta
Hücre ve Doku (2. Kurul)
16. Hafta
Hücre ve Doku (2. Kurul)
17. Hafta
Büyüme ve Gelişim (3. Kurul)
18. Hafta
Büyüme ve Gelişim (3. Kurul)
19. Hafta
Büyüme ve Gelişim (3. Kurul)
20. Hafta
Büyüme ve Gelişim (3. Kurul)
21. Hafta
Büyüme ve Gelişim (3. Kurul)
22. Hafta
Büyüme ve Gelişim (3. Kurul)
23. Hafta
Büyüme ve Gelişim (3. Kurul)
24. Hafta
Büyüme ve Gelişim (3. Kurul)
25. Hafta
Büyüme ve Gelişim (3. Kurul)
26. Hafta
Baş Boyun Sistemi (4. Kurul)
27. Hafta
Baş Boyun Sistemi (4. Kurul)
28. Hafta
Baş Boyun Sistemi (4. Kurul)
29. Hafta
Baş Boyun Sistemi (4. Kurul)
30. Hafta
Baş Boyun Sistemi (4. Kurul)
31. Hafta
Baş Boyun Sistemi (4. Kurul)
32. Hafta
Davranış Bilimleri, İletişim ve Etik (5. Kurul)
33. Hafta
Davranış Bilimleri, İletişim ve Etik (5. Kurul)
34. Hafta
Davranış Bilimleri, İletişim ve Etik (5. Kurul)
35. Hafta
Ağız Salgı Sistemi, Plak ve Çürük (6. Kurul)
36. Hafta
Ağız Salgı Sistemi, Plak ve Çürük (6. Kurul)
37. Hafta
Ağız Salgı Sistemi, Plak ve Çürük (6. Kurul)
38. Hafta
Ağız Salgı Sistemi, Plak ve Çürük (6. Kurul)
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
1. Cooper GM (2000) The Cell: A Molecular Approach, 2nd Ed. Sinauer Associates Inc. Sunderland USA. 2. Guyton, AC, Hall, JE (2006) Textbook of Medical Physiology, Pennsylvania:WB Saunders, Eleventh ed. 3. Ganong, WF (2003) Review of Medical Physiology, USA:Mc Graw Hill,Twentieth edition. 4. Berne, RM, Levy, MN (2004) Principles of Physiology, Missouri:Mosby, Inc. Fifth ed. 5. Vander, A, Sherman, J, Luciano, D (2001) Physiology-The Mechanisms of Body Function. New York: Von Hoffmann press, Eight edition. 6. Costanzo, LS (2002) Physiology, Pennsylvania: Saunders, Second Ed. 7. Sherwood, L (1995) Fundamentals of Physiology: A Human Perspective, 2nd Ed. West Publishing Co. USA. 8. Silverthorn, DU (2001) Human Physiology: An Integrated Approach, 2nd Ed. Prentice Hall Int. New Jersey, USA. 9. Levitan, IB, Kaczmarek, LK (1997) The Neuron: Cell and Molecular Biology, 2nd Ed. Oxford University Pres, NY, USA. 10. Biyofizik, Prof. Dr. Ferit Pehlivan, beşinci baskı, Pelikan Yayınevi Ltd. Şti., Ankara, 2011. 11. Textbook of Medical Physiology, Arthur C. Guyton, M.D., John E. Hall, Ph.D., eleventh edition, Elsevier Inc, Pennsylvania, 2006. 12. Fox: Human Physiology, Eighth Edition, The McGraw-Hill Companies Inc, 2003. 13. Review of Medical Physiology, William F. Ganong, MD, twenty-first edition, McGraw-Hill Companies Inc, 2003. 14. Voet D, Voet JG and Pratt CW 2006, Fundamentals of Biochemistry. Second Edition, John Wiley and Sons, USA. 15. Nelson DL and Cox MM, 2008, Lehninger Principles of Biochemistry. Fifth Edition, W.H. Freeman and Company, NY, USA. 16. Devlin, T.M. 2006, Textbook of Biochemistry with Clinical Correlations. Sixth Editions, Wiley-Liss, Inc., New York, USA. 17. Mc Donald RE, Avery DR, Dean JA. Dentistry for the Child and Adolescent. Mosby , St Louis; 2004. 18. J. R. Pinkham , Pediatric Dentistry: Infancy Through Adolescence 2004 19. Enlow, D.H. Handbook of Facial Growth, 2nd.ed. W.B.Saunders Co, Tokyo, 1982. 20. Proffit, W.R., Fields, H.W, Sarver DM. Contemporary Orthodontics, The C.V. Mosby Company, Missouri 2007. 21. Bishara SE. Textbook of Orthodontics, W.B. Saunders Company, Pennsvlvania, 2001. 22. McNamara,Jr.,J.A.,Ribbens,K.,A.,Howe,R.P.: Cinical Alteration of the Growing Face, Monograph Number 14,Craniofacial Growth Series, Center for Human Growth and Development, The University of Michigan, Ann Arbor, Michigan, 1983. 23. Ülgen, M.: Ortodonti (Anomaliler, Sefalometri, Etyoloji, Büyüme ve Gelişim, Teşhis), 2. basım, Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara, 2001. 24. Süreli yayınlar.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
6
60
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
125
3
375
Final Sınavına Hazırlık
200
2
400
Ders Saati
322
1
322
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
23
1
23
Final Sınavı
6
3
18
Ödevler
Toplam İş Yükü
1138
Toplam İş Yükü / 30
37,93
Dersin AKTS Kredisi
38
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ