Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu »  Adalet Programı (İkinci Öğretim)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ETKİLİ VE GÜZEL KONUŞMA ADAL262 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİÖnlisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Bu ders neden gereklidir sorusunun cevabının bulunması,
2) Hazırlanılmamış metinlerin kolaylıkla deşifresi,çözümlenmesi
3) Eleştirel kulağın gelişmesi
4) Öğrencilerin,özensiz günlük konuşma dilini bırakarak,doğru,güzel konuşma benimsemeleri.
5) Öğrencilerin entelektüel donanımlarına katkı.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBu dersin amacı, dünyadaki ikna sanatlarının başında gelen konuşma becerisi ve Anadilin önce doğru sonra da güzel konuşulması kurallarının benimsetilmesidir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin Tanıtımı ve Derse Genel Giriş, öğrencilerin konuşma hatalarının saptanması
2. Hafta Ağzın kullamı,sesin kullanımı,nefesin kullanımı,
3. Hafta Türkçenin özellikleri. Türkçe nasıl bir dildir? Dilimizdeki ünlü harfleri herkes bilir ama doğru ve temiz çıkarmayı acaba bilir mi?
4. Hafta Söyleyiş, boğumlama,çözümleme deşifre anlatımı. Ulama neden gereklidir? Ulama bir konuşmaya,okumaya ne katar?
5. Hafta Günümüzde sıklıkla yanlış kullanılan sözcük ve deyimler. Kaybolmaya yüz tutmuş, bir dilin incisi deyimlerin anlamını ne kadar biliyoruz?
6. Hafta Vurgu. Bir dilin melodisini meydana getiren vurgu ne demektir? Kaç türlü vurgu vardır bizim dilimizde?
7. Hafta Metin okumaları; hazırlanılmış ve hazırlanılmamış metinlerin deşifresi
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Siz sesinizdesiniz ne demek? Ses ile kişilik arasında yakın ilişki olduğu yapılan incelemeler sonunda anlaşılmıştır.
10. Hafta Güzel konuşma ve dinleme sanatı
11. Hafta Öykü okumaları,mizah okumaları
12. Hafta Sunumda başarılı olma yöntemleri
13. Hafta Röportaj teknikleri
14. Hafta Dönemin değerlendirilmesi,öğrencilere tavsiyeler
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARKitaplar:
Alıştırmalı diksiyon sanatı-Yazan Nüzhet Şenbay, Konuşma eğitimi-Yazan Suat Taşer
Kişisel notlar
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Örnek Olay İncelemesi,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Mini-Sınav110
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık11515
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi13030
Final Sınavına Hazırlık14040
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık12020
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler
Kısa Sınavlar111
Toplam İş Yükü150
Toplam İş Yükü / 305
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1         
P2         
P3         
P4         
P5         
P6         
P7         
P8         
P9         
P10