Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Müziğin kültürel bir konu olduğunu anlar. 2) Kendine ait kavramları bulunduğunu, farklı kültürlerin farklı müziklere sahip olduklarını ve etnosantrizmin müzik kültürü alanında yeri olamayacağını öğrenir. 3) Müzik ve yemek arasındaki bağıntıyı ortaya koyar. 4) Müziğin yeme duyusunu nasıl harekete geçirdiğini anlar. 5) Yemek türlerine göre müzikleri öğrenir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Müzik ve yemek arasındaki bağıntı ile ilgili olarak müziğin oluşumundaki kültürel süreçler, maddi kültürler, müzikoloji, etnomüzikoloji ve müziğin sosyal organizasyonu öğretilmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Temel Kavramlar: Müzik, kültür ve müzik kültürü
2. Hafta
Müzik ve kökenine ilişkin inanışlar
3. Hafta
Müziği Öğrenmek ve Aktarmak: Kültürel süreçler
4. Hafta
Müzik Kültürü Modeli: Etkileme-icra-topluluk-bellek ve geçmiş
5. Hafta
Müzik kültüründe başlıca bileşenler
6. Hafta
Müziğin sosyal organizasyonu: Müzisyen, besteci, yorumcu, dinleyici ve diğerleri
7. Hafta
Müzik ve Çeşitli Konular: Müzik tarihi, müziksel tarz, teori, repertuar ve analitik başlıklar
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Müziğin Maddi Kültürü: Çalgılar, elyazmaları ve basılı materyaller
10. Hafta
Müzikoloji, etnomüzikoloji, kültürel antropoloji, etnisite, etnosantrizm ve kültürel kodlar
11. Hafta
Halk müziği, sanat müziği, popüler müzik kavramları
12. Hafta
Bağlantılar: Kimlik, toplumsal cinsiyet, dilbilim, anlam ve müzik
13. Hafta
Müzikte Yapı: Ses ve zaman boyutları ve kavramlar
14. Hafta
Müziğin Evrenselleri: Ses ve zaman olarak müzik
15. Hafta
Final Sınavı
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
1. Slobin, M. & Titon, J. T. (2007). Bir Müzik Dünyası Olarak Müzik Kültürü(Çev. Okan M. Öztürk). Folklor/Edebiyat. 2. Cook, N. (1999). Müziğin ABC'si. Kabalcı Yayıncılık, İstanbul. 3. Güvenç, B. (1997). Kültürün ABC'si. Yapı Kredi Yayınları, İstanbul. 4. Edgar, A. & Sedwick, P. (2007). Kültürel Kuramda Anahtar Kavramlar. Açılım Kitap, İstanbul.