Anasayfa  »  Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi »  Gastronomi ve Mutfak Sanatları Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÇAĞDAŞ YÖNETİM TEKNİKLERİ GMS372 - 2 + 0 3

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Örgütlerin neden var olduklarını bilir.
2) Örgütlerin nasıl yapılandırıldıklarını bilir.
3) Örgütlerin çevrelerinin ne olduğunu bilir.
4) Örgütlerin nasıl değiştiklerini açıklayabilir.
5) İş yaşamındaki uygulamalı yönetsel sorunları tespit edebilir ve bu sorunların çözülmesi için öneriler geliştirebilir ve sorumluluk alabilir.
6) Çevresel koşulları ve örgütsel kısıtları göz önünde bulundurarak örgüt tasarlayabilir, örgütsel strateji geliştirebilir ve bunları uygulamaya koyabilir.
7) Topluma ve politika yapıcılara ne zaman ne türden örgütlere gereksinim olacağını ve bunlardan neler beklenebileceğini anlatabilir.
8) Örgütlerin Türkiye koşullarında yapılanma biçimlerini ve kendilerine özgü farklılıkları bilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIYönetim alanında temel yaklaşımlar ve bu yaklaşımların tarihsel gelişimi ile son dönemlerde ortaya çıkan ve özellikle etkili olan yeni yaklaşımların ve teknikler öğretilir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Derse giriş
2. Hafta Örgütler ve örgütsel etkililik
3. Hafta Paydaşlar, yöneticiler ve etik
4. Hafta Globalleşme ve örgütlenme
5. Hafta Örgütsel tasarım
6. Hafta Örgüt Yapısı: Otorite ve kontrol
7. Hafta Örgüt Yapısı: Uzmanlaşma ve koordinasyon
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Örgüt kültürü
10. Hafta Örgütsel tasarım, yetkinlikler ve teknoloji
11. Hafta Örgütsel değişim
12. Hafta Örgütsel dönüşüm
13. Hafta Karar alma, öğrenme ve bilgi yönetimi
14. Hafta Örgütlerde çatışma, güç ve politika
15. Hafta Final Sınavı
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Jones, G. R. (2010). Organizational theory, design, and change. 6. basım. Prentice Hall.
2. Daft, R. L. (2004). Organization theory and design. Ohio-South Western College.
3. Hach, M. J. (1997). Organization theory: Modern, symbolic and postmodern perspectives. Oxford University Press, New York.
4. Scott, R. (1998). Organizations: Rational, natural and open systems. Prentice Hall, New York.
5. Mintzberg, H. (1979). The structuring of organizations. Englewood Cliffs, Prentice Hall.
6. Pfeffer, J. & Salancik, S. R. (1978). The external control of organizations. Harper & Row.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Sunum,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Ödev110
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık224
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi2510
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık11515
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler224
Toplam İş Yükü83
Toplam İş Yükü / 302,76
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7Ö8
P1               
P2               
P3  X     X     X     X  
P4               
P5               
P6               
P7               
P8    X         X    
P9  X     X          
P10               
P11               
P12               
P13          X       X
P14  X   X            
P15          X     X  
P16               
P17               
P18               
P19               
P20    X   X   X        
P21               
P22               
P23