Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Farklı psikolojik akımlar arasındaki ayrımı öğrenir. 2) Herhangi bir psikoloji araştırma denencesinin (hipotezinin) nasıl ölçülebileceği ile ilgili adımları öğrenir. 3) Temel psikolojik kavram ve kuramları öğrenir. 4) İnsan davranışını açıklayan farklı psikolojik yaklaşımlar ve alanlar arasındaki ilişkiyi öğrenir. 5) Herhangi bir davranışın olası nedenlerini farklı parametreler açısından irdeleme becerisini öğrenir. 6) Psikolojinin alt alanları ile ilgili, temel psikolojik kavram ve kuramları öğrenir. 7) Psikolojinin günlük yaşamdaki uygulamalarını görme ve analiz etme becerisini öğrenir. 8) Psikolojinin araştırma yöntemleriyle, psikolojinin zihin-beden (beyin) etkileşimi çerçevesindeki çeşitli inceleme alanlarıyla (duyumsama, algılama, düşünme, öğrenme, zeka, dil, vb.) tanışır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Dersin temel amacı psikolojinin ne olduğu, temel konuları, kavramları, ilgi alanları hakkında bir anlayış oluşturmaktır. Bu amaçlarla, psikolojinin tarihsel gelişimi, araştırma yöntemleri, duyum ve algı, öğrenme, bellek, motivasyon, gelişim, kişilik kuramları psikopatoloji konuları ders kapsamında öğretilmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Tanışma, psikoloji bilimi
2. Hafta
Psikolojinin bilimsel yöntemleri
3. Hafta
Davranışın fizyolojik temelleri
4. Hafta
Duyum ve algı
5. Hafta
Bilinç durumları
6. Hafta
Öğrenme ve bellek
7. Hafta
Dil, düşünme ve zeka
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Motivasyon ve duygu
10. Hafta
Kişilik
11. Hafta
Sosyal psikoloji
12. Hafta
Endüstri ve örgüt psikolojisi
13. Hafta
Sağlık psikolojisi
14. Hafta
Klinik psikoloji
15. Hafta
Final Sınavı
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
1. King, L. A. (2012). The Science of Psychology: An Appreciative View. McGraw Hil, Boston. 2. Stanovich, K. E. (2004). How to think straight about psychology. Pearson. Boston. 3. Morris, C. G. (2007). Psikolojiyi anlamak. TPD, Ankara.