Anasayfa  »  Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi »  Gastronomi ve Mutfak Sanatları Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
UYGARLIK TARİHİ GMS280 - 2 + 0 3

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Tulga Albustanlıoğlu
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Kültür, kimlik ve kültür tarihi kavramlarını tanır.
2) Dünya uygarlıklarını tanır ve bu donanım ışığında günümüze ilişkin soru sorar.
3) Ülkesinde ve Dünya'da yaşanan olayları daha iyi algılar.
4) Dünyamızın geçmişini öğrenerek uzak geleceği anlar.
5) Uygarlık tarihi kültür ve kültür tarihine ilişkin konularda disiplinler arası inceleme ve araştırma yapar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIPaleontoloji ve Paleoantropoloji, evrenin varoluşu, jeolojik zamanlar, Dünya'nın varoluşu ile yazısız zamanlar, yazılı zamanlar, mısır uygarlığı, Anadolu uygarlıkları, Yunan Uygarlığı, Pers Uygarlığı, Minos ve Myken Uygarlığı, Bozkır kültürleri, İslam?ın yükselişi, Rusya, Amerika, Batı etkisi, Sanayi Devrimi, I-II. Dünya Savaşı gibi konular öğretilmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tarih nedir? fosil nedir? Paleontoloji ve Paleoantropoloji, geçmişi düşünmek, evrenin varoluşu, jeolojik zamanlar, Dünya'nın varoluşu
2. Hafta Yazısız Zamanlar: Paleolitik Çağ, Mezolitik Çağ, Neolitik Çağ, Kalkolitik Çağ
3. Hafta Yazılı Zamanlar: Sümer ve Babil Uygarlıkları
4. Hafta Mısır Uygarlığı: Eski Krallık, Orta Krallık, Yeni Krallık
5. Hafta Hatti Uygarlığı ve Anadolu, Hitit İmparatorluğu. (Okuma: Seeher, J. "Hititlerin Türkiye Kültür Mirası İçindeki Yeri" Hititler ve Hitit İmparatorluğu., Kunst.und Ausstellungshalle der Bundesrepublik Deutschland., Bonn 2002)
6. Hafta Minos ve Myken Uygarlıkları ve proje sunumları
7. Hafta Yunan Uygarlığı: Politik ve idari durum, Atina ve Sparta ve kolonizasyon
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Sokrates, Aristotales, Platon, Thales, Hippokrates, Anaksimandras, Anaksimenes, Herakleitos, Pythagoras, Anaksagoras, Epikurosçular, Oklides, Apollonius, Archimedes
10. Hafta Pers Uygarlığı, Çin Uygarlığı, Hint Uygarlığı
11. Hafta Roma İmparatorluğu'nda sosyal ve siyasi yapı
12. Hafta Bozkır kültürleri, Bizans İmparatorluğu, Selçuklu İmparatorluğu. Feodalizm ve Ortaçağ Avrupası, Rönesans. St. Augustine, Bede, St. Anselmus, Bacon, Albertus Magnus, Thomas Aquinas, John Duns Scotus, Ockhamlı William
13. Hafta İslam'ın yükselişi, İslam düşüncesi, Bilim ve Bilginleri: El-Kindi, Farabi, El-Hazen, İbni-Sina, İbni-Rüşd, El-İdrisi, İbnü'l-Heysem, Battani, El-Biruni, Ömer Hayyam, İbni Haldun, Osmanlı İmparatorluğu
14. Hafta Rusya, Amerika, Batı etkisi, kültürel değişim, Sanayi Devrimi. I. ve II. Dünya Savaşı
15. Hafta Final Sınavı
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Gombrich, E. H. (1973). Genç Okurlar İçin Kısa Bir Dünya Tarihi. İnkılap Kitabevi, İstanbul.
2. Ribard, A. (1983). İnsanlığın Tarihi. Say Kitap, İstabul.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Sunum,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Ödev110
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi3515
Final Sınavına Hazırlık12525
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık11515
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler313
Toplam İş Yükü89
Toplam İş Yükü / 302,96
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1         
P2         
P3         
P4  X        
P5         
P6         
P7    X   X    
P8         
P9         
P10         
P11         
P12         
P13    X     X   X
P14         
P15         
P16         
P17         
P18         
P19         
P20         
P21         
P22         
P23