Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Diyalog kurabilir. 2) Temel dilbilgisi yapılarını öğrenir. 3) Temel okuma ve dinleme becerileri gelişir. 4) Temel düzeyde iletişim kurabilecekleri sözcükleri ve cümle yapılarını öğrenir. 5) Akademik olmayan yazı ve mektup yazabilirler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Var( GMS236)
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu derste öğrenciler İtalyanca II dersindeki öğrenmelerinin bir üst seviyesinde İtalyanca okuma, dinleme, konuşma ve yazma becerilerini geliştirerek anlam oluşturmada kullanılan doğru dil stratejilerini öğrenmektedirler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
İyelik sıfatlar, iyelik zamirleri, aile ve akraba isimleri, iyelik sıfatlarının akraba isimleri ile kullanımı
2. Hafta
İtalyan yemekleri, sipariş verme, "vorrei" kullanımı, "mi piace-mi piacciono" kullanımı, "quello bello" kullanımı
3. Hafta
Mutfak için gerekli araç-gereç isimleri ve fiiller, "volerci-metterci" fiilleri
4. Hafta
Okuma: İtalyanların sofra alışkanlıkları, makarna
5. Hafta
Hikaye zamanı, düzenli ve düzensiz fiiller, geçmişte kalan alışkanlıklardan bahsetmek
6. Hafta
Yakın geçmiş zaman ve hikaye zamanı karşılaştırma, yardımcı fiillerin hikaye zamanda kullanımı
7. Hafta
-miş'li geçmiş zaman
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Okuma: İtalyan Sineması
10. Hafta
Nesne, değerli zamirler, market alışverişi ile ilgili kelime bilgisi
11. Hafta
"ne" kullanımı, neşe, kırgınlık, şikayet ifade etme
12. Hafta
Nesne, değerli zamirlerin bileşik zamanlarla kullanımı, nesne, zamirlerin yardımcı fiillerle kullanımı
13. Hafta
Yardım sunma, kabul etme ve reddetme ifadeleri, mağaza ve kap isimleri
14. Hafta
Genel tekrar
15. Hafta
Final Sınavı
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
1. Marin, T. & Magnelli, S. (2008). Nuovo Progetto Italiano, Corso Multimediale di Lingua e Civilta İtaliana, livelo elementare (A1-A2).