Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Temel sanat bilgisini kuramsal ve uygulamalı olarak kavrar. 2) Tasarım bilgisini kuramsal ve uygulamalı olarak kavrar. 3) Temel sanat ve tasarımı öğrenir. 4) Temel sanata yönelik öğrendiklerine uyarlayabilme becerisi kazanır. 5) Temel sanat ve tasarım becerisini diğer alanlarla ilişkilendirme becerisi kazanır. 6) Temel sanat becerisi kazanır. 7) Tasarım becerisi kazanır. 8) Özgün yapıtlar ortaya koyabilme becerisi kazanır. 9) İki boyutlu düşünebilme becerisi kazanır. 10) Üç boyutlu düşünebilme becerisi kazanır. 11) İletişim kurma becerisi kazanır. 12) Türkçeyi etkin kullanma becerisi kazanır. 13) Görsel yolla iletişim kurma becerisi kazanır. 14) Kendini ifade etme becerisi kazanır. 15) Formu ikinci boyuta aktarabilme becerisi kazanır. 16) İki boyutlu şekli üçüncü boyuta (forma) aktarabilme becerisi kazanır. 17) Tasarım problemlerini çözmeme yetkinliği kazanır. 18) Özgün fikirler üretme becerisi kazanır. 19) Belirli bir konsept dahilinde ve sınırlılığında çalışma becerisi. 20) Görme becerisi kazanır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu derste öğrenciler temel tasarım bilgisini, sanatın elemanlarının sanatsal düzenleme ilkelerine göre organizasyonunu; bakma-görme, ayırt etme öğrenmekte, seçme gibi yetilerin kullanılmasına ve geliştirilmesine olanak sağlayan özgün çalışmalar yapmakta, görsel bilgi yolu ile bireyin önce kendine sonra çevresine eleştirel gözle bakabilmesini; estetik algının geliştirilmesini, özgün biçimlendirmeyle problem çözme yeteneğini geliştiren kompozisyon araştırmaları yapmayı öğrenerek uygulamalar yapmaktadırlar. Bu dersin sonunda öğrencilere; tarihsel, toplumsal ve ekonomik şartlar ile sanat ve tasarım süreçleri arasında ilişki kurma becerisi, estetik kuramlar hakkında eleştiri ve karşılaştırmalar yapabilecek düzeyde konuşabilme ve analiz becerisi, sanat teorileri hakkında eleştiri ve karşılaştırmalar yapabilecek düzeyde konuşabilme ve analiz becerisi kazandırılmak amaçlanmıştır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Etüt çalışmaları renk çubuğu, siyah-beyaz (40'lık) sasarım ve sanat kavramlarını bilme, ayırt Etme
Meta Estetik Proje: Tabak Prezantasyonu Uygulamaları
10. Hafta
Meta Estetik Proje: Tabak Prezantasyonu Uygulamaları
11. Hafta
Meta Estetik Proje: Tabak Prezantasyonu Uygulamaları
12. Hafta
Meta Estetik Proje: Tabak Prezantasyonu Uygulamaları
13. Hafta
Meta Estetik Proje: Tabak Prezantasyonu Uygulamaları
14. Hafta
Meta Estetik Proje: Tabak Prezantasyonu Uygulamaları
15. Hafta
Final Sınavı
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
1. Gökaydın, N. (1990). Temel Sanat Eğitimi-Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı. Sedir Yayınları. 2. Denel, B. (1981). Temel Tasarım ve Yaratıcılık. ODTÜ Mimarlık Fakültesi Basım İşliği, Ankara. 3. Gökaydın, N. (2002). Eğitim-Temel Sanat Eğitimi- Sanat Öğretimi ve Bilgi Kapsamı, Ankara. 4. Seyhan, A. (2005). Temel Tasarım. M-Kitap, Dağdelen Basın Yayın Ltd. Şti, Samsun. 5. Tunalı, İ. (1998). Estetik. Remzi Kitabevi, İstanbul.