Anasayfa  »  Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi »  Gastronomi ve Mutfak Sanatları Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
HALKLA İLİŞKİLER GMS176 - 2 + 0 3

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Mustafa Bekmezci
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Halkla ilişkilerin önemini kavrar.
2) Fonksiyonlarını bilir.
3) Reklam, kamuoyu, propaganda ve pazarlama arasındaki ilişkileri bilir.
4) Kampanyalar (promosyon) hakkında bilgi sahibi olur.
5) Halkla ilişkiler uygulamaları yapar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMITarihsel yer ve zaman içerisinde halkla ilişkilerin tanımı, halkla ilişkilerin reklam, propaganda ve pazarlama gibi diğer alanlardan farkı, Grunig ve Hunt?ın dört halkla ilişkiler modeli, hedef kitle tanımı, halkla ilişkiler kampanyaları, medya ile ilişkiler, kriz yönetimi, şirket kimliği, şirket imajı ve halkla ilişkilerde etik konuları öğretilir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Ders kapsamı, işleyişi ve değerlendirme ve halkla ilişkiler hakkında genel bilgiler
2. Hafta Halkla ilişkilerin temel ilkeleri, hedef kitle kavramı
3. Hafta Halkla ilişkilerin tarihsel gelişim süreci
4. Hafta Halkla ilişkilerde etik anlayış
5. Hafta Halkla ilişkiler uzmanının nitelikleri
6. Hafta Türkiye ve dünyadan halkla ilişkiler örgütlenme örnekleri
7. Hafta Halkla ilişkilerde ürün, marka ve kurum imajı
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Pazarlama iletişiminde halkla ilişkilerin yeri
10. Hafta Halkla ilişkiler ve reklamcılık
11. Hafta Halkla ilişkiler ve sergi-fuar tasarımı
12. Hafta Halkla ilişkiler ve medya
13. Hafta Yeni iletim teknolojileri ve halkla İlişkiler
14. Hafta Kurumsal sosyal sorumluluk
15. Hafta Final Sınavı
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Sabuncuoğlu, Z. (2000). İşletmelerde Halkla İlişkiler. Ankara.
2. Odabaşı, Y. (2000). Müşteri İlişkileri Yönetimi. Sistem Yayıncılık, İstanbul.
3. Foster, T. (1997). Müşteri Memnuniyetinin 101 Yolu. Alfa Yayınları, İstanbul.
4. Peltekoğlu, F. (1998). Halkla İlişkiler Nedir? Beta Basım, İstanbul.
5. Bülbül, R. (1998). Halkla İlişkiler. Paragraf Dizgi ve Tasarım, Konya.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Sunum,Proje,Tartışma,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Proje110
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık133
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14228
Final Sınavına Hazırlık2510
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık2816
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler144
Toplam İş Yükü93
Toplam İş Yükü / 303,1
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1         
P2         
P3         
P4         
P5         
P6         
P7         
P8  X     X     X
P9         
P10         
P11         
P12         
P13         
P14         
P15         
P16         
P17         
P18        X  
P19      X    
P20  X        
P21        X   X
P22      X    
P23  X   X