Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Halkla ilişkilerin önemini kavrar. 2) Fonksiyonlarını bilir. 3) Reklam, kamuoyu, propaganda ve pazarlama arasındaki ilişkileri bilir. 4) Kampanyalar (promosyon) hakkında bilgi sahibi olur. 5) Halkla ilişkiler uygulamaları yapar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Tarihsel yer ve zaman içerisinde halkla ilişkilerin tanımı, halkla ilişkilerin reklam, propaganda ve pazarlama gibi diğer alanlardan farkı, Grunig ve Hunt?ın dört halkla ilişkiler modeli, hedef kitle tanımı, halkla ilişkiler kampanyaları, medya ile ilişkiler, kriz yönetimi, şirket kimliği, şirket imajı ve halkla ilişkilerde etik konuları öğretilir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Ders kapsamı, işleyişi ve değerlendirme ve halkla ilişkiler hakkında genel bilgiler
2. Hafta
Halkla ilişkilerin temel ilkeleri, hedef kitle kavramı
3. Hafta
Halkla ilişkilerin tarihsel gelişim süreci
4. Hafta
Halkla ilişkilerde etik anlayış
5. Hafta
Halkla ilişkiler uzmanının nitelikleri
6. Hafta
Türkiye ve dünyadan halkla ilişkiler örgütlenme örnekleri
7. Hafta
Halkla ilişkilerde ürün, marka ve kurum imajı
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Pazarlama iletişiminde halkla ilişkilerin yeri
10. Hafta
Halkla ilişkiler ve reklamcılık
11. Hafta
Halkla ilişkiler ve sergi-fuar tasarımı
12. Hafta
Halkla ilişkiler ve medya
13. Hafta
Yeni iletim teknolojileri ve halkla İlişkiler
14. Hafta
Kurumsal sosyal sorumluluk
15. Hafta
Final Sınavı
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
1. Sabuncuoğlu, Z. (2000). İşletmelerde Halkla İlişkiler. Ankara. 2. Odabaşı, Y. (2000). Müşteri İlişkileri Yönetimi. Sistem Yayıncılık, İstanbul. 3. Foster, T. (1997). Müşteri Memnuniyetinin 101 Yolu. Alfa Yayınları, İstanbul. 4. Peltekoğlu, F. (1998). Halkla İlişkiler Nedir? Beta Basım, İstanbul. 5. Bülbül, R. (1998). Halkla İlişkiler. Paragraf Dizgi ve Tasarım, Konya.