Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Ürünlerin satın alınması sırasında dikkat edilecek kuralları bilir. 2) Satın alma departmanının önemini bilir. 3) Ürünlerin saklama ve depolama kurallarını öğrenir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu dersin amacı öğrencilere belirli bir satın alma bütçe ile satın alma ve prosedürleri hakkında bilgi kazandırmaktadır. Yiyecek, içecek ve çalışanlarla ilgili harcama ve gider kontrolü konularında bilgiler verilir. Yiyecek, içecek, ekipmanları ile ilgili hammadde ve hizmetlerin satın alınma süreçleri ile ürün tanımlama, tedarikçi seçimi, sipariş, teslimat, stoklama ve ürünlerin kullanım süreçleri öğretilir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin genel tanıtımının yapılması
2. Hafta
Yiyecek içecek işletmelerinde satın alma ve önemi
3. Hafta
Satın alma departmanının organizasyon içerisindeki yeri
4. Hafta
Satın alma departmanının amaçları ve görevleri
5. Hafta
Satın alma süreci ve satın almada uyulması gereken kurallar
6. Hafta
Satın alma yöntemleri
7. Hafta
Satıcı seçimi
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Teslim alma süreci
10. Hafta
Teslim alma sırasında kalite kontrol ve personelin görevleri
11. Hafta
Depolama ilkeleri ve depodan mal çıkış ilkeleri
12. Hafta
Maliyet kontrolü ve fiyatlandırma
13. Hafta
Standart reçete
14. Hafta
Genel tekrar
15. Hafta
Final Sınavı
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
1. Sökmen, A. (2005). Yiyecek İçecek Hizmetleri Yönetimi ve İşletmeciliği. Detay Yayıcılık, Ankara. 2. Ninemeier, J.D. (2000). Food and Beverage Management, Ahla, Michigan. 3. Sarıışık, M., Çavuş, Ş. & Karamustafa, K. (2010). Profesyonel Restoran Yönetimi, İlkeler, Uygulamalar ve Örnek Olaylar. Detay Yayıncılık, Ankara.