Anasayfa  »  Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi »  Gastronomi ve Mutfak Sanatları Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
GASTRONOMİ TURİZMİ GMS157 - 1 + 2 3

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Yemek bilimi, tat bilimi tanımlarını öğrenir.
2) Gurme ve gurmelik kavramlarını açıklar.
3) Coğrafi işaretleme kavramı Gastronomi turizmi kavramlarını açıklar.
4) Sürdürebilir turizm açısından gastronomi turizminin değerlendirir.
5) Yöresel yemekler ve yeme içme kültürünün ulusal düzeyde tanıtımı ve sunumlarını destinasyon planlamasında dikate alır.
6) Türkiye'deki Gastronomi duraklarını tanır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIKronolojik olarak Avrupa ve Dünya tarihi açısından Gastronomi tarihi ve gastronomi kavramları öğretilir. Sürdürülebilir turizm ve coğrafi işaretler, küreselleşme, gastronomide trendler, Türkiye?de bulunan lezzet durakları da ders kapsamında öğretilmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Kronolojik olarak Avrupa ve Dünya tarihi açısından Gastronomi tarihi
2. Hafta Gastronomi turizmi kavramları
3. Hafta Coğrafi işaretleme kavramı
4. Hafta Türk mutfağı temel özellikleri
5. Hafta Turizm ve Gastronomi
6. Hafta Sürdürebilir turizm açısından gastronomi turizminin değerlendirilmesi
7. Hafta Kronolojik olarak Avrupa ve Dünya tarihi açısından Gastronomi tarihi
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Sürdürebilir turizm açısından gastronomi turizminin değerlendirilmesi
10. Hafta Küreselleşme ve yerelleşme ekseninde Gastronomi ve turizmin etkisi
11. Hafta Gastronomide trendler
12. Hafta Türkiye'deki Gastronomi durakları 1
13. Hafta Türkiye'deki Gastronomi durakları 2
14. Hafta Türkiye'deki Gastronomi durakları 3
15. Hafta Final Sınavı
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Gürsoy, D. (2016). Gastronomi Turizmi. Oğlak Yayıncılık.
2. Gökdeniz, A. vd. (2015). Gastronomi Turizmi. Detay Yayıncılık, Ankara.
3. Papatheodorou, A. (2007). Managing Tourism Destinations.
4. Morgan, N., Pritchard, A. & Pride R. (2004). Destination Branding. Butterworth-Heinemann.
5. Özdemir, G. (2008). Destinasyon Pazarlaması. Detay Yayıncılık, Ankara.
6. Schaumann (2004). The Guide to Successful Destination Management. Wiley.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Sunum,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Ödev110
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık224
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi224
Final Sınavına Hazırlık11010
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık177
Laboratuvar14228
Final Sınavı122
Ödevler111
Toplam İş Yükü86
Toplam İş Yükü / 302,86
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1      X      
P2    X        
P3           
P4  X          
P5           
P6           
P7      X      
P8           
P9    X        
P10           
P11           
P12           
P13           
P14           
P15           
P16    X        
P17           
P18  X          
P19           
P20           
P21           
P22           
P23