Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Yemek bilimi, tat bilimi tanımlarını öğrenir. 2) Gurme ve gurmelik kavramlarını açıklar. 3) Coğrafi işaretleme kavramı Gastronomi turizmi kavramlarını açıklar. 4) Sürdürebilir turizm açısından gastronomi turizminin değerlendirir. 5) Yöresel yemekler ve yeme içme kültürünün ulusal düzeyde tanıtımı ve sunumlarını destinasyon planlamasında dikate alır. 6) Türkiye'deki Gastronomi duraklarını tanır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Kronolojik olarak Avrupa ve Dünya tarihi açısından Gastronomi tarihi ve gastronomi kavramları öğretilir. Sürdürülebilir turizm ve coğrafi işaretler, küreselleşme, gastronomide trendler, Türkiye?de bulunan lezzet durakları da ders kapsamında öğretilmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Kronolojik olarak Avrupa ve Dünya tarihi açısından Gastronomi tarihi
2. Hafta
Gastronomi turizmi kavramları
3. Hafta
Coğrafi işaretleme kavramı
4. Hafta
Türk mutfağı temel özellikleri
5. Hafta
Turizm ve Gastronomi
6. Hafta
Sürdürebilir turizm açısından gastronomi turizminin değerlendirilmesi
7. Hafta
Kronolojik olarak Avrupa ve Dünya tarihi açısından Gastronomi tarihi
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Sürdürebilir turizm açısından gastronomi turizminin değerlendirilmesi
10. Hafta
Küreselleşme ve yerelleşme ekseninde Gastronomi ve turizmin etkisi
11. Hafta
Gastronomide trendler
12. Hafta
Türkiye'deki Gastronomi durakları 1
13. Hafta
Türkiye'deki Gastronomi durakları 2
14. Hafta
Türkiye'deki Gastronomi durakları 3
15. Hafta
Final Sınavı
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
1. Gürsoy, D. (2016). Gastronomi Turizmi. Oğlak Yayıncılık. 2. Gökdeniz, A. vd. (2015). Gastronomi Turizmi. Detay Yayıncılık, Ankara. 3. Papatheodorou, A. (2007). Managing Tourism Destinations. 4. Morgan, N., Pritchard, A. & Pride R. (2004). Destination Branding. Butterworth-Heinemann. 5. Özdemir, G. (2008). Destinasyon Pazarlaması. Detay Yayıncılık, Ankara. 6. Schaumann (2004). The Guide to Successful Destination Management. Wiley.