DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 3 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Tulga Albustanlıoğlu
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Geçmiş medeniyetlerin beslenme kültürünü kavrar. 2) Helen, Roma ve Anadolu antik dönemi beslenme kültürünü öğrenir ve günümüzle bağlantısını irdeler. 3) Helen ve Roma dönemi ve günümüz mutfak kültürünün özelliklerini sıralar. 4) Hitit mutfağının özelliklerini kavrar. Hitit mutfağının tarihsel gelişimini ve genel özelliklerini öğrenir ve günümüzle bağlantısını irdeler. 5) Lidya ve İonya mutfağının genel özelliklerini ve değişimine neden olan faktörleri öğrenir. 6) Antik Dönem mutfak kültürünün önemi ve değerinin farkına varır.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Antik Çağ daki yemek kültürü, ilkel pişirme yöntemleri, yemeğin tarihsel süreci ve günümüze etkileri ders kapsamında öğretilmektedir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Antik Çağ'da yemek kültürü, uygarlık kültür ve arkeoloji | 2. Hafta | Antik Helen toplumunda yemek kültürü ve içecek | 3. Hafta | Antik Helen toplumunda yemek kültürü: Sofra adetleri | 4. Hafta | Antik Helen toplumunda yemek kültürü: Şölen | 5. Hafta | Antik Helen toplumunda yemek kültürü: Mutfak ekipmanları | 6. Hafta | Antik Roma toplumunda yemek kültürü ve içecek | 7. Hafta | Antik Roma toplumunda yemek kültürü: Sofra adetleri | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Antik Roma toplumunda yemek kültürü: Yemek odası | 10. Hafta | Antik Roma toplumunda yemek kültürü: Şölen | 11. Hafta | Antik Roma toplumunda yemek kültürü: Mutfak ekipmanları | 12. Hafta | Antik Roma toplumunda yemek kültürü: Üretim | 13. Hafta | Hitit toplumunda yemek kültürü | 14. Hafta | Lidya-İonya toplumunda yemek kültürü | 15. Hafta | Final Sınavı |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | 1. Dalby, S. & Grainger, S. (2001). Antik Çağ Yemekleri ve Yemek Kültürü, (Çev. Betül Avunç), Homer Kitabevi, İstanbul. 2. www.academia.edu.tr (PDF Kaynaklar, ayrıca verilecektir). 3. www.baskent.edu.tr/~tulga (Ders Sunumu ve Notları). |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap,Tartışma,Sunum,Eğitim-Uygulama,Proje |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 50 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 3 | 2 | 6 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 8 | 8 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 2 | 4 | 8 | Laboratuvar | 14 | 2 | 28 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 2 | 2 | 4 | Toplam İş Yükü | | | 100 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 3,33 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 3 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |