Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Diyalog kurabilir. 2) Temel dilbilgisi yapılarını öğrenir. 3) Temel okuma ve dinleme becerileri gelişir. 4) Temel düzeyde iletişim kurabilecekleri sözcükleri ve cümle yapılarını öğrenir. 5) Akademik olmayan yazı ve mektup yazabilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Var( GMS136)
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu derste öğrenciler Almanca II dersindeki öğrenmelerinin bir üst seviyesinde Almanca okuma, dinleme, konuşma ve yazma becerilerini geliştirerek anlam oluşturmada kullanılan doğru dil stratejilerini öğrenmektedirler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Meslek hakkında konuşma, aile hikayeleri anlatma, iyelik zamirleri ve geçmiş zaman
2. Hafta
Ev döşeme tavsiyeleri, taşınma, yer edatları kullanımı
3. Hafta
Bir şeyi değerlendirme, doğa, "-er" eki ve "-ung" eki ile fiil oluşumu
4. Hafta
Alışveriş, tercih belirtme, gıda, paket ve gramaj, belirsiz artikellere yönelik sıfat tamlamaları
5. Hafta
Bir şey planlama, bir şey anlatma, turizm, belirli artikellere yönelik sıfat tamlamaları
6. Hafta
Bir öneride bulunma, randevulaşma, öneri kabul ve reddetme, organizasyon, yer edatları
7. Hafta
Genel tekrar
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Akıl isteme, akıl ve tavsiye verme, spor çeşitleri, isteme kipi, zaman bildiren edatlar ve zaman zarfları
10. Hafta
Acıma, endişe ve umut dile getirme, hastalık, kaza ve bağlaçlar
11. Hafta
Önemlilik belirtme, iş hayatı, artikelsiz isimlere yönelik sıfat tamlamaları
12. Hafta
Restoranda sipariş verme, iade etme, ödeme ve "dass" bağlacı
13. Hafta
Tebrik ve teşekkür etme, eşyalar, dönüşümlü fiiler
14. Hafta
Röportaj, şaşkınlık dile getirme, karşılaştırna, gıda, "wenn" bağlacı
15. Hafta
Final Sınavı
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
1. Evans, S., Glas-Peters, S., Pude, A. & Specht, F. (2012). Menschen: Deutsch als Fremdsprache. A1. 2. Horvathova, V. (2009). Darstellung von Lesestrategien in Deutsch-als-Fremdsprache-Lehrwerken em Hauptkurs und Aspekte B1+.