Anasayfa  »  Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi »  Gastronomi ve Mutfak Sanatları Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ALMANCA I GMS135 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Yeni sözcükler öğrenir.
2) Basit dilbilgisi kurallarını öğrenir.
3) Dilbilgisi kurallarına uygun olarak basit cümle kurar.
4) Soru sözcükleri öğrenir.
5) Temel dilbilgisi kurallarını öğrenir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu derste öğrenciler temel düzeyde Almanca okuma, dinleme, konuşma ve yazma becerilerini geliştirerek anlam oluşturmada kullanılan doğru dil stratejilerini öğrenmektedirler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Selamlaşma, vedalaşma, nasılsın?
2. Hafta Alfabe, fiil çekimleri (gelmek, olmak, adlandırılmak)
3. Hafta Meslek hakkında konuşma, 1-100'e sayılar, olumsuz edatlar
4. Hafta Aile ve yabancı dil hakkında konuşma, iyelik adılları, evet-hayır soruları ve soru sözcükleri
5. Hafta Danışma ve yardım teklif etme, fiyat sorma, eşyalar, sıfatlar ve 1.000.000'e kadar sayılar, artikeller der/die/das
6. Hafta Kelime sorma, tarif etme ve teşekkür etme, renkler, materyaller, belirsiz ve olumsuz artikeller.
7. Hafta Telefon konuşması, e-posta ve mesaj, tekil, çoğul ve ismin yalın durumu.
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta İltifat etme, hobiler hakkında konuşma, ricada bulunma, "yapmak" yardımcı fiili
10. Hafta Randevulaşma, teklifte bulunma, günün bölümleri, haftanın günleri ve zaman
11. Hafta Yemek yeme alışkanlıkları hakkında konuşma, gıda ve yemekler, "sevmek" ve "istemek" filleri ve çekimleri
12. Hafta Anons, bilgi edinme, trafik araçları, seyahat ve öneki ayrılan fiiller
13. Hafta Geçmiş hakkında konuşma, geçmiş zaman ve zaman bildiren ilgeçler
14. Hafta Röportaj, kutlama ve seyahat hakkında konuşmak, geçmiş zaman ve zaman bildiren ilgeçler
15. Hafta Final Sınavı
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Evans, S., Glas-Peters, S., Pude, A. & Specht, F. (2012). Menschen: Deutsch als Fremdsprache. A1.
2. Horvathova, V. (2009). Darstellung von Lesestrategien in Deutsch-als-Fremdsprache-Lehrwerken em Hauptkurs und Aspekte B1+.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Sunum,Rapor Hazırlama,Tartışma,Eğitim-Uygulama,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Ödev110
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü / 30
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1         
P2         
P3         
P4         
P5         
P6         
P7         
P8         
P9         
P10         
P11         
P12         
P13         
P14         
P15         
P16         
P17         
P18         
P19    X   X   X  
P20         
P21         
P22  X     X     X
P23