DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Kamu İhale uygulaması alanında sorunlar ve çözüm yollarını öğrenir. 2) Bir girişimcinin ihalelere katılması ve hak arama yolları konularında bilgi donanımı sağlar.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Kamu İhale Düzeni, Kamu İhale Kanunu ve Devlet İhale Kanunu kapsamında incelenip, ihale uygulaması, ardından Kamu İhale Sözleşmeleri uygulaması ve bu uygulamadan kaynaklanan sorunlar program içerisinde birlikte incelenmektedir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Kamu İhalelerine ilişkin Düzenlemelerin tarihsel gelişimi (4734 sayılı Kanun Öncesi) | 2. Hafta | 4734 sayılı Kanun sonrası | 3. Hafta | 4734 sayılı Kanun'un kapsamı ve istisnaları | 4. Hafta | Kamu alımları hazırlık sürecinde idarelerce yapılması gerekenler | 5. Hafta | Yapım işleri ihalelerinde idarelerce yapılması zorunlu hususlar | 6. Hafta | 4734 sayılı Kanun ile belirlenen usuller | 7. Hafta | Diğer kamu alım yöntemleri,Doğrudan Temin | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | İhalelere katılma koşulları | 10. Hafta | Tekliflerin değerlendirilmesi | 11. Hafta | İhalenin karara bağlanması | 12. Hafta | İhalenin yapılmaması veya iptali | 13. Hafta | Türkiye de kamu alımlarının denetimi | 14. Hafta | Yargısal denetim |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Taşdelen, Dr. Aziz "Kamu Harcamaları Hakkında İhale Süreci" Buz, Dr. Vedat, "Kamu İhale Sözleşmelerinin Kuruluşu ve Geçerlik Şartları". Kazancı, Dr. Behiye Eker, "İhaleye Fesat Karıştırma ve Edinim İfasına Fesat Karıştırma Suçları" |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Örnek Olay İncelemesi,Soru-Cevap |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |