DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 3 |
YARIYIL | Beşinci Yarıyıl (Güz) |
AKTS | 2 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Öğretim Görevlisi Mustafa Murat Başekim Öğretim Görevlisi Feride Sümbül Öğretim Görevlisi Esin Eraslan Avcı Öğretim Görevlisi Ayhan Karakurt
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Her iki dildeki söz dizimini inceleyerek cümle analizi yaparlar 2) Cümlede verilmek istenen mesajı doğru bir şekilde anlar ve hedef dile aktarırlar 3) Basit ve karmaşık cümle yapılarını öğrenir ve yeni cümleler oluştururlar 4) Hedef dildeki cümle yapılarını tutarlılık ve bütünlük içinde oluştururlar 5) Kaynak dilin biçem, tarz ve tonunu hedef dile uygularlar 6) Kaynak dilde verilen sözcük, ifade ve yapılara alternatif çeviriler üretirler 7) Sözlük kullanma becerilerini artırırlar 8) Akademik ve mesleki alanlarına özel sözcük bilgilerini geliştirirler 9) Benzer anlam taşıyan ancak kullanımı farklı kelimeleri birbirinden ayırt ederler 10) Etkili okuma ve yazma becerilerini geliştirirler 11) Yapılan çevirilere yorum yapmak ve geri bildirim vermeye yönelik olarak dinleme becerilerini geliştirirler 12) Analitik düşünme becerilerini geliştirirler 13) Akademik ve mesleki alanlarındaki kaynakları etkili kullanabilmelerini sağlamak için öğrencilerin kendilerine olan güvenlerinin gelişmesi sağlanır.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | - |
DERS TANIMI | LENG305 dersi orta-üst seviyede mesleki İngilizce çeviri dersidir. Bu dersin amacı; öğrencilere İngilizce ve Türkçe arasındaki yapısal farklılıkları anlamak ve tanımlamak için gerekli becerileri kazandırmak, önceki dilbilgisi bilgilerini hatırlatmak ve bu bilgiyi kendi alanlarında kullanmalarını sağlamak, kelimelerin farklı bağlamlardaki kullanımlarını tanımalarına olanak sağlamak, hedef dile, farklı zorluk yapısı ve düzeye sahip cümleleri, ton ve içerik hakkında önemli noktaları göz önünde bulundurarak, tercüme etmelerini sağlamak, kaynak dildeki kelime, cümlecik ve yapılar için alternatif çeviriler üretme becerilerini geliştirmek, öğrencilerin alanlarına ilişkin kelime hazinelerini zenginleştirmek ve yazılı materyalleri okuma, analiz etme, anlama ve tercüme etme becerilerini artırmaktır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | 1. Comparison and contrast of English and Turkish sentences& Time and Tenses Handout-1 (English-Turkish) | 2. Hafta | 2. Simple and Compound Sentences H-2 (Turkish-English) | 3. Hafta | 3. Passive Constructions H-3 (English-Turkish) | 4. Hafta | 4. Passive Constructions H-4 (English-Turkish) | 5. Hafta | 5. Adjective clauses H-5 (English-Turkish) | 6. Hafta | 6. Adjective clauses H-6 (Turkish-English) | 7. Hafta | 7. Midterm Exam Revision: Vocabulary Test-I, Best Translation Tests-I H-7 | 8. Hafta | 8. MIDTERM EXAM | 9. Hafta | 9. Noun clauses H-8 (English-Turkish) | 10. Hafta | 10. Noun clauses H-9 (Turkish-English) | 11. Hafta | 11. Adverbial Clauses H-10 (English-Turkish) | 12. Hafta | 12. Adverbial Clauses H-11 (Turkish-English) | 13. Hafta | 13. Complex Sentences with Multiple Clauses H-12 (English-Turkish) (Turkish- English) | 14. Hafta | 14. Final Exam Revision: Vocabulary Test-II, Best Translation Tests-II H-13 |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Başkent Üniversitesi Program Geliştirme Birimi tarafından geliştirilmiş dilbilgisi ve çeviri materyalleri |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Çeviri,Diğer |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Sözlü | 1 | 10 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 10 | 2 | 20 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 2 | 2 | Ders Saati | 14 | 2 | 28 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 2 | 2 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | 56 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 1,86 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 2 |
|
DİL | İngilizce |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |