Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Yapılarda akustiğin önemini öğrenir. 2) Ses ile ilgili temel kavramları tanır. 3) Ses tasarımında estetik ve fonksiyonelliği mekan kimliği ile bütünleştirme becerisi kazanır. 4) Farklı işlevlere sahip binaların mimari tasarımda akustik açıdan doğru tasarlanmasını öğrenir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
-
DERS TANIMI
Dersin amacı; konuşmanın anlaşılabilirliği ve müziğin duyulabilirliği için salonların mimari projelendirme aşamalarında akustik kriterlerin göz önünde bulundurulmasına ve doğru tasarımlar yapılmasına yönelik bilgilenme sağlamaktır. Farklı işlevlere sahip binalarda; akustik açıdan doğru boyutlandırma, kişi başı hacim ve alan, mekanı oluşturan yüzey durumu, döşeme eğimi, oturma düzeni, sahne tasarımı, akustik açıdan yüzey iyileştirmeleri, iç yüzey kaplama malzemeleri ve konstrüksiyonları, tüm yapı elemanlarının prensip detaylarını hazırlama konuları dersin kapsamını oluşturmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Derse giriş, tanışma
2. Hafta
Ses ile ilgili temel bilgiler
3. Hafta
Sesin Ölçülmesi ve Algılama
4. Hafta
Sesin Yansıması, saçılması ve yutulması
5. Hafta
Ses yutucu malzemeler
6. Hafta
Binalarda Gürültü Kontrolü
7. Hafta
Hava-katı doğuşlu sesler ve ses yalıtım malzemeleri
8. Hafta
ARA SINAV
9. Hafta
Konuşma işlevli mekanlarda akustik tasarım
10. Hafta
Konferans salonları, tiyatrolar?
11. Hafta
Müzik işlevli mekanlarda akustik tasarım
12. Hafta
Konser salonları, operalar?
13. Hafta
Konuşmanın Anlaşılabilirliği, gizliliği; açık planlı ofisler
14. Hafta
Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Rossing, T.D., ?Springer Handbook of Acoustics 1st ed.?, Springer, New York, (2007). Mehta, M., Johnson, J., Rocafort, J. ?Architectural Acoustics Principles and Design 1st ed.?, Prentice Hall, New Jersey, (1999). Long, M., ?Architectural Acoustics 1st ed.?, Elsevier Academic Press, London, (2006). M. Barron, M., ?Auditorium acoustics and architectural design?, Spon Press, 2nd edition, 2009. Beranek, L.L., ?Concert Halls and Opera Houses: Music, Acoustics and Architecture 2nd ed.?, Springer-Verlag, New York, (2004). Beranek, L.L., ?Music, Acoustics & Architecture?, John Wiley & Sons, Inc., New York, ABD, (1962). Egan, D., ?Architectural Acoustics?, McGraw-Hill, USA, 81-170 (2007). Yılmaz Demirkale, S., ?Çevre ve Yapı Akustiği, Mimarlar ve Mühendisler İçin El Kitabı?, Birsen Yayınevi, İstanbul, (2007). Kurra, S., ?Çevre Gürültüsü ve Yönetim I-II-III?, Bahçeşehir Üniversitesi Yayınları, İstanbul, (2009).
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
50
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
4
4
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
6
5
30
Ders Saati
13
4
52
Ara Sınava Hazırlık
7
5
35
Laboratuvar
Final Sınavı
1
4
4
Ödevler
Toplam İş Yükü
125
Toplam İş Yükü / 30
4,16
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ