DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Mevcut mekanları ve yeni mimari tasarım problemlerini çeşitli engelleri olan kullanıcıların ihtiyaç ve isteklerini doğrultusunda analiz edebilir. 2) Engelliler için mimari tasarım kriterleri ve Erişebilirlik/Ulaşılabilirlik standartlarını tanır. 3) İlgili ulusal ve uluslararası standartların tasarıma veri olarak katılmasını sağlayacak teorik ve pratik çalışmalar yaparak engelli kullanıcıların ihtiyaç ve isteklerine yönelik mimari tasarım çözümleri üretir. 4) Yapısal çevre tasarımlarda ?Herkes için tasarım? prensibini benimser. 5) Ortak fikir üretme, tasarım geliştirme ve çalışma yetilerini geliştirir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | - |
DERS TANIMI | Bu ders öğrencilerin yapısal çevre tasarımında engellilere yönelik karşılaşılacak problemleri öngörülebilmeleri ve çeşitli geçici ya da kalıcı engelleri olan kullanıcıların ihtiyaç ve istekleri doğrultusunda tasarım çözümleri üretmeleri gerektiğinin bilincini oluşturmak amacı ile tasarlanmıştır. Derste çeşitli engellere sahip kullanıcıların özelliklerinin tanımlanması, evrensel standartlara uygun olarak mekan tasarlama bilgi ve becerisinin geliştirilmesi hedeflenmektedir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Engellilikle ilgili kavram ve tanımlamalar Erişebilirlik/Ulaşılabilirlik kavramı | 2. Hafta | Farklı kalıcı veya geçici engelleri olan kullanıcıların yapısal çevrede yaşadıkları sorunlar ve mekansal tasarımla ilgili ihtiyaç ve istekleri | 3. Hafta | Engelliler için yapısal çevre tasarımı problemleri ve çözümleri ? Dış mekanlar | 4. Hafta | Engelliler için yapısal çevre tasarımı problemleri ve çözümleri ? Kamusal iç mekanlar | 5. Hafta | Engelliler için yapısal çevre tasarımı problemleri ve çözümleri ? Konutlar | 6. Hafta | ARA SINAV | 7. Hafta | Grup projesi tanıtımı,ön çalışma & grup ve konuların belirlenmesi için ön çalışma | 8. Hafta | Grup projesi üzerine tartışmalar | 9. Hafta | Grup projesi Ara Sunum 1 | 10. Hafta | Grup projesi üzerine tartışmalar | 11. Hafta | Grup projesi üzerine tartışmalar | 12. Hafta | Grup projesi Ara Sunum 2 | 13. Hafta | Grup projesi üzerine tartışmalar | 14. Hafta | Grup projesi Final Sunum |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | HAMRAIE, A. Building Access?: Universal Design and the Politics of Disability. Minneapolis: Univ Of Minnesota Press, 2017. ISBN 9781517901646. < https://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=edsebk&AN=1506192&site=eds-live>
Koca, D. Ve Yılmaz, M. (2017) ENGELLİLER İÇİN MEKAN DÜZENLEMELERİNDE KAPSAYICI TASARIM. < https://engelsiz.yok.gov.tr/Documents/MekanErisilebilirligi/Engelliler_Icin_Mekan_Duzenlemelerinde_Kapsayici_Tasarim_20_03_2017.pdf> |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Proje,Sunum,Diğer |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Proje | 1 | 40 | Toplam(%) | | 70 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 70 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 30 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | | | | Final Sınavına Hazırlık | | | | Ders Saati | 11 | 3 | 33 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 30 | 30 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 30 | 30 | Ödevler | | | | Ara-Ön Jüri (hazırlık dahil) | 2 | 10 | 20 | Toplam İş Yükü | | | 116 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 3,86 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |