Anasayfa  »  Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi »  Mimarlık Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ENGELLİLER İÇİN TASARIM MİM442 - 1 + 2 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Mevcut mekanları ve yeni mimari tasarım problemlerini çeşitli engelleri olan kullanıcıların ihtiyaç ve isteklerini doğrultusunda analiz edebilir.
2) Engelliler için mimari tasarım kriterleri ve Erişebilirlik/Ulaşılabilirlik standartlarını tanır.
3) İlgili ulusal ve uluslararası standartların tasarıma veri olarak katılmasını sağlayacak teorik ve pratik çalışmalar yaparak engelli kullanıcıların ihtiyaç ve isteklerine yönelik mimari tasarım çözümleri üretir.
4) Yapısal çevre tasarımlarda ?Herkes için tasarım? prensibini benimser.
5) Ortak fikir üretme, tasarım geliştirme ve çalışma yetilerini geliştirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER-
DERS TANIMIBu ders öğrencilerin yapısal çevre tasarımında engellilere yönelik karşılaşılacak problemleri öngörülebilmeleri ve çeşitli geçici ya da kalıcı engelleri olan kullanıcıların ihtiyaç ve istekleri doğrultusunda tasarım çözümleri üretmeleri gerektiğinin bilincini oluşturmak amacı ile tasarlanmıştır. Derste çeşitli engellere sahip kullanıcıların özelliklerinin tanımlanması, evrensel standartlara uygun olarak mekan tasarlama bilgi ve becerisinin geliştirilmesi hedeflenmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Engellilikle ilgili kavram ve tanımlamalar Erişebilirlik/Ulaşılabilirlik kavramı
2. Hafta Farklı kalıcı veya geçici engelleri olan kullanıcıların yapısal çevrede yaşadıkları sorunlar ve mekansal tasarımla ilgili ihtiyaç ve istekleri
3. Hafta Engelliler için yapısal çevre tasarımı problemleri ve çözümleri ? Dış mekanlar
4. Hafta Engelliler için yapısal çevre tasarımı problemleri ve çözümleri ? Kamusal iç mekanlar
5. Hafta Engelliler için yapısal çevre tasarımı problemleri ve çözümleri ? Konutlar
6. Hafta ARA SINAV
7. Hafta Grup projesi tanıtımı,ön çalışma & grup ve konuların belirlenmesi için ön çalışma
8. Hafta Grup projesi üzerine tartışmalar
9. Hafta Grup projesi Ara Sunum 1
10. Hafta Grup projesi üzerine tartışmalar
11. Hafta Grup projesi üzerine tartışmalar
12. Hafta Grup projesi Ara Sunum 2
13. Hafta Grup projesi üzerine tartışmalar
14. Hafta Grup projesi Final Sunum
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARHAMRAIE, A. Building Access?: Universal Design and the Politics of Disability. Minneapolis: Univ Of Minnesota Press, 2017. ISBN 9781517901646. < https://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=edsebk&AN=1506192&site=eds-live>

Koca, D. Ve Yılmaz, M. (2017) ENGELLİLER İÇİN MEKAN DÜZENLEMELERİNDE KAPSAYICI TASARIM. < https://engelsiz.yok.gov.tr/Documents/MekanErisilebilirligi/Engelliler_Icin_Mekan_Duzenlemelerinde_Kapsayici_Tasarim_20_03_2017.pdf>
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Proje,Sunum,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Proje140
Toplam(%)70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)70
Finalin Başarıya Oranı(%)30
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav133
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati11333
Ara Sınava Hazırlık13030
Laboratuvar
Final Sınavı13030
Ödevler
Ara-Ön Jüri (hazırlık dahil) 21020
Toplam İş Yükü116
Toplam İş Yükü / 303,86
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1         
P2  X        
P3  X        
P4         
P5         
P6         
P7         
P8  X   X   X   X  
P9         
P10         
P11         
P12         
P13      X   X  
P14         
P15         
P16         
P17         
P18         
P19  X   X   X   X  
P20  X   X   X   X  
P21  X   X   X   X  
P22  X   X   X   X  
P23          X
P24         
P25