Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Strüktür, konstrüksiyon ve tektonik kavramlarını ve birbirleriyle ilişkilerini tanıyarak mimarlık pratiğini bu bağlamda değerlendirebilir. 2) Mimari tektonik kültürün tarih içinde değişen ve dönüşen boyutlarını tartışabilir. 3) Konuya ilişkin literatürdeki temel metinlere hakim olarak ileri araştırmalarını sürdürebilir. 4) Yazılı metinleri biçim ve içerik açısından analiz etme yöntemlerini kullanabilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
-
DERS TANIMI
Strüktür ve konstrüksiyon kavramlarının fenomenolojik analiziyle beliren ve bunlardan ayrışan tektonik kavramına paralel şekilde, dersin genel çerçevesi Antikiteden Post-Yapısalcı anlayışa kadar çağdaş tektonik kültür coğrafyasını mimarlık pratiği üzerinden taramayı amaçlamaktadır. Kenneth Frampton'un öncü kitabı Studies in Tectonic Culture, bu bilgi topografyasını taramada dersin ana başvuru kitabı olarak bir yol haritası işlevi görecektir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Giriş, Temel Kavramlar: Strüktür / Konstrüksiyon / Tektonik
2. Hafta
Mimarlık ve Tektonik Kültür
3. Hafta
Tektonik Yörüngeler 1 (Modern Öncesi)
4. Hafta
Tektonik Yörüngeler 2 (Modern, Post-Modern)
5. Hafta
Değerlendirme Oturumu
6. Hafta
ARA SINAV
7. Hafta
Mimarlık Pratiğinde Tektonik Tartışmalar: Frank Lloyd Wright
8. Hafta
Mimarlık Pratiğinde Tektonik Tartışmalar: Auguste Perret
9. Hafta
Mimarlık Pratiğinde Tektonik Tartışmalar: Mies van der Rohe
10. Hafta
Mimarlık Pratiğinde Tektonik Tartışmalar: Louis Kahn
11. Hafta
Mimarlık Pratiğinde Tektonik Tartışmalar: Jorn Utzon
12. Hafta
Mimarlık Pratiğinde Tektonik Tartışmalar: Carlo Scarpa
13. Hafta
Örnek Olay Sunumları
14. Hafta
Örnek Olay Sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Sekler, Eduard F. ?Structure, Construction, Tectonics.? In Structure in Art and in Science, edited by Gyorgy Kepes, 89-95. New York: George Braziller Press, 1965. Frampton, Kenneth. Studies in Tectonic Culture: The Poetics of Construction in Nineteenth and Twentieth Century Architecture. Edited by John Cava. Cambridge: The MIT Press, 1995. Schwarzer, Mitchell. ?Tectonics Unbound.? ANY: Architecture New York 14 (1996): 13-15. Semper, Gottfried. The Four Elements of Architecture and Other Writings. Translated by Harry Francis Mallgrave and Wolfgang Hermann. Cambridge, New York: Cambridge University Press, 1989.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
1
10
Örnek Olay Sunumu
1
20
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
4
4
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
10
2
20
Final Sınavına Hazırlık
1
10
10
Ders Saati
11
4
44
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
1
8
8
Sunum (Hazırlık dahil)
1
25
25
Konu Araştırma
Makale Sunuşu
Vaka Çalışması Sunumu
2
4
8
Makale İnceleme
Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma
Toplam İş Yükü
119
Toplam İş Yükü / 30
3,96
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ