Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Parametrik tasarımı mimari tasarım alanında kullanır. 2) Parametrik tasarım araçlarını öğrenip kullanarak modelleme yapar. 3) Dijital üretim ve prototipleme konularında bilgi ve beceri edinir. 4) Malzeme bilgisini edinip kullanarak modelleme yapar. 5) Projeye uygun mimari detay çözümü üretir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Var( MİM417)
ÖNERİLEN DERSLER
-
DERS TANIMI
Öğrencilerin parametrik tasarımın mimarlıktaki kullanımları üzerine bilgi ve beceri edinmelerini amaçlayan ve bu konular üzerine araştırmalar, tartışmalar ve parametrik tasarım araçlarıyla uygulamalar üzerinden yürütülen bir derstir. Bunun yanı sırada dijital üretim, prototipleme, malzeme seçimi ve özel detay üretimi hakkında bilgi ve beceri edinmelerini amaçlıyor.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Derse giriş, dersin amacı, kapsamı ve beklentilerin açıklanması, ön sunuş konularının dağıtılması ve Gruplara Bölünmek
2. Hafta
Sunuşlar / Dönem Projesi Tanıtımı ve Proje Konumu Ziyareti
3. Hafta
Parametrik tasarım, hesaplamalı tasarım, parametrik tasarım sistemlerinin özellikleri ve parametrik düşünce konulara giriş
4. Hafta
Temel ve Orta Seviyede Grasshopper Algoritmaları
5. Hafta
Projenin ilk fikirlerin sunulması (notlandırılacaktır) / İleri Seviyede Grasshopper Algoritmaları
6. Hafta
Kritikler / Proje gereksinimine göre teknoloji çalışmaları
7. Hafta
Ara Jüri (Ara Sınav I)
8. Hafta
Kritikler / Proje gereksinimine göre teknoloji çalışmaları
9. Hafta
Kritikler / Proje gereksinimine göre teknoloji çalışmaları
10. Hafta
Ön Jüri (Ara Sınav II)
11. Hafta
Kritikler/ Proje gereksinimine göre teknoloji çalışmaları
12. Hafta
Kritikler ve final jürisi için hazırlık
13. Hafta
Kritikler ve final jürisi için hazırlık
14. Hafta
Final jürisi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Hermann, Carol. (2004). Branko Kolarevic, ed.?Architecture in the Digital Age: Design and Manufacturing. Nexus Network Journal - NEXUS NETW J. 6. 131-134. 10.1007/s00004-004-0025-4. Hudson,R. (2010). Strategies for parametric design in architecture: an application of practice led research (Doctoral dissertation, University of Bath) Chapter 7: Further case studies pp.184-217 Fabrication 2020 Buga Fibre Pavilion Towards Robotically-Fabricated Composite Building Structures, pp.234-243 Methodology for Computational Architectural Design Based on Biological Principles El Ahmar, Salma & Fioravanti, Antonio & Hanafi, Mohamed. (2013). A Methodology for Computational Architectural Design Based on Biological Principles. Kolravic, Branko. (2022). ARCHITECTURE IN THE DIGITAL AGE: DESIGN AND MANUFACTURING. Spon Press. Agkathidis, Asterios & Brown, Andre. (2013). Tree-Structure Canopy: A Case Study in Design and Fabrication of Complex Steel Structures using Digital Tools. International Journal of Architectural Computing. 11. 87-104. 10.1260/1478-0771.11.1.87. Jabi, Wassim. (2013). Parametric Design for Architecture. 10.1260/1478-0771.11.4.465. VERKINDEREN, EMMANUEL & SUITE, BRYCE & NEIHEISER, RYAN & Tibuzzi, Edoardo & DUDLEY, JEG. (2020). THE TIDE [PHASE 1]:: GREENWICH PENINSULA, LONDON. 10.2307/j.ctv13xpsvw.18. Kolarevic, Branko. (2022). Digital Morphogenesis and Computational Architectures. SIGraDi?2000 - Construindo (n)o espacio digital (constructing the digital Space) [4th SIGRADI Conference Proceedings / ISBN 85-88027-02-X] Rio de Janeiro (Brazil) 25-28 september 2000, pp. 98-103. Vermisso, Emmanouil. (2022). Using Formal & Behavioral Patterns in Nature to Evaluate the Design of Bio-inspired Structural Shapes: The case of a Canopy for a South-east Asian Masterplan. Silicon + Skin: Biological Processes and Computation, [Proceedings of the 28th Annual Conference of the Association for Computer Aided Design in Architecture (ACADIA) / ISBN 978-0-9789463-4-0] Minneapolis 16-19 October 2008, 110-117. Jabi, Wassim. (2022). Digital Tectonics: The intersection of the physical and the virtual. Fabrication: Examining the Digital Practice of Architecture [Proceedings of the 23rd Annual Conference of the Association for Computer Aided Design in Architecture and the 2004 Conference of the AIA Technology in Architectural Practice Knowledge Community / ISBN 0-9696665-2-7] Cambridge (Ontario) 8-14 November, 2004, 256-269. -
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Örnek Olay İncelemesi,Eğitim-Uygulama,Tartışma,Proje,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
2
30
Diğer
1
10
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
2
2
4
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
12
4
48
Ara Sınava Hazırlık
2
9
18
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
Final Jüri (hazırlık dahil)
1
40
40
Konu Araştırma
1
10
10
Toplam İş Yükü
120
Toplam İş Yükü / 30
4
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ