Anasayfa  »  Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi »  Mimarlık Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
PARAMETRİK TASARIM I MİM417 - 2 + 2 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IÖğretim Görevlisi Erald Varaku
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Parametrik tasarımın mimari tasarım alanında kullanımı ile ilgili bilgi ve beceri sahibi olur.
2) Bilgi işlemsel düşünme hakkında bilgi sahibi olur.
3) Grasshopper kullanımı ile ilgili bilgi ve beceri sahibi olur ve bu araçları kullanarak bilgi işlemsel düşünmeyi dijital ortama aktarır.
4) Mimari tasarım alanında NURB kullanımı ile ilgili bilgi ve beceri sahibi olur.
5) Mimari tasarım alanında Rhinoceros kullanımı ile ilgili bilgi ve beceri sahibi olur ve bu araçları kullanarak modelleme yapabilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER-
DERS TANIMIÖğrencilerin parametrik tasarımın mimarlıktaki kullanımları üzerine bilgi edinmelerini, bilgi işlemsel düşünme hakkında bilgi sahibi olup dijital platformlara aktarmalarını ve NURB ile modelleme tekniklerini öğrenmelerini amaçlar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Derse giriş, dersin amacı, kapsamı ve beklentilerin açıklanması
2. Hafta Örnek projelerin sunuşlarının dağıtılması / Dönem Projesi Tanıtımı / Bilgi işlemsel düsünme giriş
3. Hafta Örnek projelerin sunuşları /Rhinoceros giriş (NURBS ile modelleme,
4. Hafta Rhinoceros workshop (başlangıç seviyesi) / sınıf çalışması
5. Hafta Bilgi işlemsel düşünme workshop/ Sınıf çalışması
6. Hafta Rhinoceros workshop (orta seviye) / sınıf çalışması
7. Hafta Bilgi işlemsel düşünme workshop/ Sınıf çalışması
8. Hafta Sınav/ Sınıf çalışması /sınav değerlendirme
9. Hafta Görsel kodlama ortamlarına giriş, parametrik tasarımda örüntüler
10. Hafta Rhinoceros workshop (ileri seviye) / sınıf çalışması
11. Hafta Grasshopper workshop (başlangıç seviyesi)
12. Hafta Grasshopper workshop (başlangıç seviyesi)
13. Hafta Final sınav için hazırlık
14. Hafta Final sınav
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR-Flatland: A Romance of Many Dimensions Author: Edwin Abbott Abbott
ISBN
0486200019, 9780486200019

- Guidera, S. (2009, June), Computer Aided Physical Models: Introducing Nurbs And Fabrication In Conceptual Architectural Design Projects Paper presented at 2009 Annual Conference & Exposition, Austin, Texas. 10.18260/1-2?5059

- Architecture in the Digital Age: Design and Manufacturing Editor: Branko Kolarevic Publisher: Taylor &Francis, 2004 ISBN 1134470444, 9781134470440.

-Les A. Piegl (2006) Knowledge-guided NURBS: Principles and Architecture, Computer-Aided Design and Applications, 3:6, 719-729, DOI: 10.1080/16864360.2006.10738425

-R. W. Kennard & L. A. Stone (1969) Computer Aided Design of Experiments, Technometrics, 11:1, 137-148, DOI: 10.1080/00401706.1969.10490666

-Shivegowda, M.D., Boonyasopon, P., Rangappa, S.M. et al. A Review on Computer-Aided Design and Manufacturing Processes in Design and Architecture. Arch Computat Methods Eng (2022). https://doi.org/10.1007/s11831-022-09723-w

-Aouad, G., Wu, S., Lee, A., & Onyenobi, T. (2011). Computer Aided Design Guide for Architecture, Engineering and Construction (1st ed.). Routledge. https://doi.org/10.4324/9780203878750

-Jeannette M. Wing. 2006. Computational thinking. Commun. ACM 49, 3 (March 2006), 33?35. https://doi.org/10.1145/1118178.1118215

-Jeannette M. Wing. 2008. Computational thinking and thinking about computing Phil. Trans. R. Soc. A.3663717?3725. http://doi.org/10.1098/rsta.2008.0118

- Demetri Terzopoulos and Hong Qin. 1994. Dynamic NURBS with geometric constraints for interactive sculpting. ACM Trans. Graph. 13, 2 (April 1994), 103?136. https://doi.org/10.1145/176579.176580

- Thomas W. Sederberg, G. Thomas Finnigan, Xin Li, Hongwei Lin, and Heather Ipson. 2008. Watertight trimmed NURBS. ACM Trans. Graph. 27, 3 (August 2008), 1?8. https://doi.org/10.1145/1360612.1360678

- Futschek, G. (2006). Algorithmic Thinking: The Key for Understanding Computer Science. In: Mittermeir, R.T. (eds) Informatics Education ? The Bridge between Using and Understanding Computers. ISSEP 2006. Lecture Notes in Computer Science, vol 4226. Springer, Berlin, Heidelberg. https://doi.org/10.1007/11915355_15
--
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Örnek Olay İncelemesi,Eğitim-Uygulama,Tartışma,Proje,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Örnek Olay Sunumu110
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav144
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati13452
Ara Sınava Hazırlık188
Laboratuvar
Final Sınavı14040
Ödevler11010
Atolye Çalışması
Final Jüri (hazırlık dahil)
Konu Araştırma 188
Toplam İş Yükü122
Toplam İş Yükü / 304,06
Dersin AKTS Kredisi4
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1        X  
P2          X
P3          X
P4          X
P5      X    
P6         
P7         
P8         
P9         
P10         
P11         
P12         
P13         
P14         
P15         
P16         
P17         
P18         
P19         
P20         
P21         
P22         
P23         
P24         
P25