Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Parametrik tasarımın mimari tasarım alanında kullanımı ile ilgili bilgi ve beceri sahibi olur. 2) Bilgi işlemsel düşünme hakkında bilgi sahibi olur. 3) Grasshopper kullanımı ile ilgili bilgi ve beceri sahibi olur ve bu araçları kullanarak bilgi işlemsel düşünmeyi dijital ortama aktarır. 4) Mimari tasarım alanında NURB kullanımı ile ilgili bilgi ve beceri sahibi olur. 5) Mimari tasarım alanında Rhinoceros kullanımı ile ilgili bilgi ve beceri sahibi olur ve bu araçları kullanarak modelleme yapabilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
-
DERS TANIMI
Öğrencilerin parametrik tasarımın mimarlıktaki kullanımları üzerine bilgi edinmelerini, bilgi işlemsel düşünme hakkında bilgi sahibi olup dijital platformlara aktarmalarını ve NURB ile modelleme tekniklerini öğrenmelerini amaçlar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Derse giriş, dersin amacı, kapsamı ve beklentilerin açıklanması
2. Hafta
Örnek projelerin sunuşlarının dağıtılması / Dönem Projesi Tanıtımı / Bilgi işlemsel düsünme giriş
3. Hafta
Örnek projelerin sunuşları /Rhinoceros giriş (NURBS ile modelleme,
4. Hafta
Rhinoceros workshop (başlangıç seviyesi) / sınıf çalışması
5. Hafta
Bilgi işlemsel düşünme workshop/ Sınıf çalışması
6. Hafta
Rhinoceros workshop (orta seviye) / sınıf çalışması
Rhinoceros workshop (ileri seviye) / sınıf çalışması
11. Hafta
Grasshopper workshop (başlangıç seviyesi)
12. Hafta
Grasshopper workshop (başlangıç seviyesi)
13. Hafta
Final sınav için hazırlık
14. Hafta
Final sınav
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
-Flatland: A Romance of Many Dimensions Author: Edwin Abbott Abbott ISBN 0486200019, 9780486200019
- Guidera, S. (2009, June), Computer Aided Physical Models: Introducing Nurbs And Fabrication In Conceptual Architectural Design Projects Paper presented at 2009 Annual Conference & Exposition, Austin, Texas. 10.18260/1-2?5059
- Architecture in the Digital Age: Design and Manufacturing Editor: Branko Kolarevic Publisher: Taylor &Francis, 2004 ISBN 1134470444, 9781134470440.
-Les A. Piegl (2006) Knowledge-guided NURBS: Principles and Architecture, Computer-Aided Design and Applications, 3:6, 719-729, DOI: 10.1080/16864360.2006.10738425
-R. W. Kennard & L. A. Stone (1969) Computer Aided Design of Experiments, Technometrics, 11:1, 137-148, DOI: 10.1080/00401706.1969.10490666
-Shivegowda, M.D., Boonyasopon, P., Rangappa, S.M. et al. A Review on Computer-Aided Design and Manufacturing Processes in Design and Architecture. Arch Computat Methods Eng (2022). https://doi.org/10.1007/s11831-022-09723-w
-Aouad, G., Wu, S., Lee, A., & Onyenobi, T. (2011). Computer Aided Design Guide for Architecture, Engineering and Construction (1st ed.). Routledge. https://doi.org/10.4324/9780203878750
-Jeannette M. Wing. 2008. Computational thinking and thinking about computing Phil. Trans. R. Soc. A.3663717?3725. http://doi.org/10.1098/rsta.2008.0118
- Demetri Terzopoulos and Hong Qin. 1994. Dynamic NURBS with geometric constraints for interactive sculpting. ACM Trans. Graph. 13, 2 (April 1994), 103?136. https://doi.org/10.1145/176579.176580
- Thomas W. Sederberg, G. Thomas Finnigan, Xin Li, Hongwei Lin, and Heather Ipson. 2008. Watertight trimmed NURBS. ACM Trans. Graph. 27, 3 (August 2008), 1?8. https://doi.org/10.1145/1360612.1360678
- Futschek, G. (2006). Algorithmic Thinking: The Key for Understanding Computer Science. In: Mittermeir, R.T. (eds) Informatics Education ? The Bridge between Using and Understanding Computers. ISSEP 2006. Lecture Notes in Computer Science, vol 4226. Springer, Berlin, Heidelberg. https://doi.org/10.1007/11915355_15 --
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Örnek Olay İncelemesi,Eğitim-Uygulama,Tartışma,Proje,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Örnek Olay Sunumu
1
10
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
4
4
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
13
4
52
Ara Sınava Hazırlık
1
8
8
Laboratuvar
Final Sınavı
1
40
40
Ödevler
1
10
10
Atolye Çalışması
Final Jüri (hazırlık dahil)
Konu Araştırma
1
8
8
Toplam İş Yükü
122
Toplam İş Yükü / 30
4,06
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ