Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Mimarlık disiplininin yaratıcı süreçlerine dair aşamaları birbirleriyle ilişkilendirecek biçimde kavrar. 2) Çeşitli popüler medya ve okumalar yardımıyla düşünce ve fikir geliştirir, mimari okuma ve yazma becerisini kazanır. 3) Mimari tasarım stüdyosunda tasarım geliştirme süreçlerine destek olacak şekilde kavramsal ve fikri altyapıyı oluşturur. 4) Mimarlık alanında bilimsel araştırma yapabilmeyi, eleştirel düşünmeyi ve bağımsız bilgi üretmenin yollarını kavrar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
-
DERS TANIMI
Ders temel bilimsel araştırma metotlarının çerçevesi içinde, mimari tasarım bilgisini üretilmesi için gerekli araştırma yöntemlerine ilişkin metotları aktarır. Bu metotların mimari üretim süreçlerinde kullanılmaları hakkında genel bilgi vermeyi amaçlar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Giriş dersi
2. Hafta
Anlatım| Bilim nedir? Araştırma ne demektir?
Araştırma özeti nasıl yazılır?
3. Hafta
Anlatım| Bilim, Araştırma ve Yöntem ilişkisi üzerine
4. Hafta
Anlatım| Mimari Araştırma Metodolojilerine Giriş: İki yaklaşım
5. Hafta
Anlatım| Araştırmayı tasarlamak ve Akademik Yazım Kuralları Üzerine
6. Hafta
Sunum 1
7. Hafta
Sunum 1
8. Hafta
Anlatım| Tasarım Araştırmaları Metodolojileri ve Bilimsel Araştırma Metodolojileri: Ortaklıklar
9. Hafta
Ara Dönem Teslimi
Anlatım| Tasarım Araştırmaları Metodolojileri ve Bilimsel Araştırma Metodolojileri: Ortaklıklar
10. Hafta
Anlatım| Mimari üretim için/içinde/içinden araştırma
11. Hafta
Anlatım| Mimari üretim için/içinde/içinden araştırma
12. Hafta
Sunum 2
13. Hafta
Sunum 2
14. Hafta
Final öncesi kritikler ve dönem değerlendirmesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Archer, Bruce. Araştırma Yöntemleri Üzerine. çev. Şermin Alyanak, Ankara: ODTÜ Mimarlık Fakültesi Yayınları, 1999. Arslan, Rıfkı & Ökten , Ayşenur. Araştırma Yöntemleri. İstanbul: YTÜ Yayınları, 1994. Groat, Linda. Architectural Research Methods. New York: John Wiley, 2002. Pakdil, Fatih. Mimarlık Araştırmaları için Bilimsel Araştırma Yöntemi El Kitabı. İstanbul: YTÜ Yayınları, 1993. Sanoff, Henry. Visual Research Methods in Design. New York: Van Nostrand Reinhold, , 1991. Synder, James C.. Architectural Research. New York: Van Nostrand Reinhold, 1987 Groat, Linda & Despres, Carole. The Significance of Architectural Theory for Environmental Design Research, Behaviour and Design. vol: 3, New York: Plenum Press, 1987. Goode, William J. & Hatt, Paul K.. Sosyal Bilimlerde Araştırma Metodları. çev. Prof. Dr. Ruşen Keleş, Ankara: Türkiye ve Orta Doğu Amme İdaresi Enstitüsü Yayınları, 1973.
Frayling, Christopher. ?Research in Art and Design,? Royal College of Art: Research Papers. Vol:1. no:1, 1993/4.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
20
Makale Sunuşu
1
40
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
13
1
13
Final Sınavına Hazırlık
1
20
20
Ders Saati
10
2
20
Ara Sınava Hazırlık
1
15
15
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
Sunum (Hazırlık dahil)
Konu Araştırma
2
12
24
Makale Sunuşu
2
12
24
Toplam İş Yükü
120
Toplam İş Yükü / 30
4
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ