Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Korunacak değerleri ve değerlendirme ölçütlerini öğrenir. 2) Restorasyon projesi hazırlama yöntemini ve restorasyon tekniklerini öğrenir. 3) Analitik rölöve hazırlama tekniklerini öğrenir. 4) Kültür varlıklarının yeniden işlevlendirilmelerini öğrenir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Var( MİM347)
ÖNERİLEN DERSLER
-
DERS TANIMI
Taşınmaz kültür varlıklarının korunması ve mimari mirasın değerlendirilmesi için kullanılacak bilim ve tekniklerle ilgili yeterli bilgi birikiminin sağlanması amaçlanmaktadır. Bu değerleri koruma amacıyla yapılması düşünülen restorasyon öncesinde, belgeleme sürecinin önemli bir basamağını teşkil eden analitik rölöve becerisinin geliştirilmesi hedeflenmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Genel açıklamalar, derse giriş
2. Hafta
Korumanın teorik prensipleri, korunma kriterleri ve korunması gereken varlıklar, restorasyon öncesi yapılan çalışmalar, Belgeleme, Rölöve çalışmaları, Fotoğraflama, Analiz, Restitüsyon
3. Hafta
Restorasyon Teknikleri, Sağlamlaştırma, Bütünleme, Yenileme, yeniden kullanım, Çağdaş Ek, Rekonstrüksiyon, Temizleme, Taşıma
4. Hafta
Restorasyon Projelerinden Örnekler /Sunum
5. Hafta
Restorasyon Projelerinden Örnekler /Sunum
6. Hafta
Çağdaş Rölöve teknikleri konusunda sunum (Davetli Konuşmacı), Rölöve çalışma gruplarının tespiti
7. Hafta
Arazi Çalışması, 1. Aşama: Kroki ve eskizlerin çizilmesi
8. Hafta
Arazi Çalışması, 1. aşamanın teslimi, 2. Aşama: Ölçülerin alınması
9. Hafta
2. aşamanın teslimi, 3. Aşama: Rölöve çizimlerinin ve rölöve analiz raporunun hazırlanması
10. Hafta
3. aşamanın teslimi, Çalışılan yapı ve yapının bulunduğu bölgeyle ilgili araştırma çalışmasının sunumu
11. Hafta
Araştırma çalışmasının değerlendirilmesi (workshop)
12. Hafta
Yapının yeni kullanım kararlarıyla ilgili öneri projelerinin değerlendirilmesi, eksiklerin tamamlanması, ek bilgilerin verilmesi ve kritikler
13. Hafta
Yapının yeni kullanım kararlarıyla ilgili öneri projelerinin değerlendirilmesi, eksiklerin tamamlanması, ek bilgilerin verilmesi ve kritikler
14. Hafta
Yapının yeni kullanım kararlarıyla ilgili öneri projelerinin değerlendirilmesi, eksiklerin tamamlanması, ek bilgilerin verilmesi ve kritikler
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Uluengin, Bülent. Rölöve, YEM Yayınları, 2007
Ahunbay Zeynep. Tarihi Çevre koruma ve Restorasyon, YEM Yayınları, 2007
Jokiletto, Jukka. A History of Architectural Conservation, Architectural Pres, 1999
Erder, Cevat. Tarihi Çevre Bilinci, ODTÜ Mimarlık Fakültesi Yayınları, 2007
Erder, Cevat. Tarihi Çevre Kaygısı, ODTÜ Mimarlık Fakültesi Yayınları, 1999
Erder, Cevat. Tarihi Çevre Algısı, YEM Yayın, 2018
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Sunum,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Proje,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ödev
1
15
Uygulama/Pratik
1
30
Örnek Olay Sunumu
1
15
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
13
2
26
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
1
2
2
Sunum (Hazırlık dahil)
1
6
6
Proje
1
8
8
Saha/Alan Araştırması
1
8
8
Final Jüri (hazırlık dahil)
Toplam İş Yükü
92
Toplam İş Yükü / 30
3,06
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ